2017. október 18., szerda

Mákos krémes süti

                                                                       

(A tésztába nálam kevesebb cukor és reszelt citromhéj is  került azt írtam le!)
Hozzávalók tésztához: 3 db tojás, 15 dkg porcukor, 0,25 dl tej, 5 dkg darált mák, 15 dkg liszt, 3/4 cs.sütőpor, kevés reszelt citromhéj krémhez: 2 dl tej, 2 evőkanál liszt, 1/2 cs.vaníliás cukor, 7,5 dkg darált mák, 3/4 dl víz, 12,5 dkg vaj/margarin, 15 dkg porcukor, tészta tetejére: 10 dkg étcsokoládé 1-2 evőkanál olaj.
💟
Elkészítése: Tésztához a tojásokat kettévettem a sárgáját a kétféle csukorral  kikevertem  hozzátettem a tejet amivel ismét átkevertem. Lisztet a mákkal  és sütőporral összekevertem majd a tojásos masszához  kevertem végül a tojásfehérjét amit habbá felvertem ezt kevertem óvatosan a masszához. Sütőpapírral bélelt tepsibe /20x30 cm/ öntöttem és előmelegített sütőben 180 C fokon kb. 25' sütöttem. Hagytam hűlni közben elkészítettem a krémet: tejet a liszttel és vanília cukorral felfőztem hűlni hagytam.Másik lábasba öntöttem a vizet felfőztem majd a mákot  kevertem bele és hagytam ezt is hűlni. A margarint a porcukorral kikevertem és a kihűlt tejes és mákos keverékkel habosra kevertem. A kihűlt tészta tetejére kanalaztam a krémet hagytam  hűlni és ezután gőz fölött megolvasztott étcsokoládéval vontam be a tetejét.
Jó étvágyat !
 
forrás: innen

6 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon csábító szeletek :-) Szeretem a mákos édességeket, ez a krémes-habos csokimázas süti is biztos nagyon ízlene :-)

Timi írta...

Nagyon finoman hangzik!!!

Nea írta...

Igen finomságos lehet. Lassan gondolni kell az ünnepi sütikre is, ezek a szeletkék nálunk biztosan sikert aratnának.

Éva írta...

Katalin örülök hogy tetszik, nagyon finom volt!
Timi köszi!
Nea nagyon finom volt, elfogyott hamar pedig kis gubanc volt a történetben. Általában itthon darálom a mákot most viszont daráltat vettem és sajnos a máknak volt egy kis bibije:-)) Legközelebb friss mákkal készítem amit én darálok !

marisz57 írta...

Remekül néz ki! A mákos csak finom lehet! :)

Éva írta...

marisz57 köszi szépen!