2017. december 17., vasárnap

Diós-baracklekváros kalács


Hozzávalók 1 kalácshoz:tészta: 1 dl tej, 3,5 g szárított élesztő, 32 dkg finomliszt, 2 dkg cukor, csipet só, 1 db tojás, 10 dkg vaj/margarin, 1/2 dl víz, töltelék: 15 dkg darált dió, 7,5 dkg vaj/margarin, 1,2 dl tej, 5 dkg sárgabaracklekvár, 4 dkg cukor, 1 db tojás, díszítéshez:8 dkg étcsokoládé, 5 dkg darabolt dió.

Elkészítése: Meglangyosítottam a tejet beleszórtam az élesztőt 5'-re félretettem. Összekevertem a kimért lisztet a cukorral , sóval  hozzátettem a tojást olvasztott margarint és az élesztős tejet a vízzel együtt és bedagasztottam a tésztát. Letakarva 1 órát pihentettem. Ezalatt elkészítettem a tölteléket: lábasba tettem a darált diót , cukrot , margarint, lekvárt és tejet csipetnyi őrölt fahéjat is tettem bele és lassú tűzön állandó keveréssel 10' melegítettem még besűrűsödött kicsit. Ekkor levettem a tűzhelyről hagytam hűlni  és  kis tálkába villával elkevertem a  tojást amit szintén belekevertem majd hagytam teljesen kihűlni.  Kis formát / 24x11cm  magassága kb. 11 cm/amiben sütöttem a kalácsot margarinnal jól kikentem liszttel beszórtam.  Enyhén lisztezett gyúrótáblán kinyújtottam a tésztát amennyire tudtam vékonyra majd a krémmel megkentem és felgöngyöltem ezután a rudat három felé vágtam. Az előkészített formába tettem egymás mellé két rudat a harmadikat tetejére középre és ismét 30' pihenés következett. Előmelegített sütőben 170 C fokon 60' sütöttem ezután hagytam teljesen kihűlni. Gőz fölött megolvasztott csokoládéval leöntöttem majd darabolt dióval beszórtam .
Jó étvágyat kívánok  !

3 megjegyzés:

Ani írta...

Dió baracklekvárral! Nagyszerű párosítás!

teller-cake írta...

Hű Éva, ez nagyon pazar lett, kifogyhatatlan a recepttárad! 🙂

Éva írta...

Ani mikor elolvastam ezt a receptet nekem is ez jutott eszembe és nem csalódtam mert nagyon finom! Köszi!
teller-cake köszönöm igyekszem:)