2018. január 20., szombat

Lego torta Áron unokámnak

Legkisebbik "manómnak" aki már 4 éves /I.18./ és kedvenc játéka a legó !  Nagyi a kedvébe szeretett volna járni mikor eldöntötte hogy  ilyen tortát készít erre a napra !

Hozzávalók:  3 tojásos piskótalap/18 cm átm. /, csokikrém: 3 dl tej 1 cs. csokoládé puding, 5 dkg tejcsokoládé, 10 dkg porcukor, 10 dkg vaj,  fehér fondant torta borítására/  fondant alá fehér vajkrém: 10 dkg porcukor, 10 dkg vaj, kevés vanília aroma, színes fondant különböző színezéssel méretre vágva.
💟
Elkészítése: -Beosztottam az időmet jóval korábban elkezdtem készíteni az "alkatrészeket" először megszíneztem a fondant egy napig hagytam a színeket érni. Ezután mindennap csináltam  valamelyik színből. Színenként a fondant kinyújtottam vékonyra majd feldaraboltam 3 cm x1,5 cm  nagyságra  vágni szikével vágtam,  ezután a leeső darabokból  szívószállal kis kerek formákat lyukasztottam.( Egyszerre minden színből 14-15 db  készítettem) A feldarabolt  négyzeteket vizes ecsettel  lekentem és erre tettem 8 pöttyöt az elkészülteket sima tálcára tettem hagytam másnapig ezen  szikkadni  majd színenként dobozba pakoltam amit hűvös helyen tároltam a felhasználásig.
- Az elkészített piskótát három lapra vágtam. Elkészítettem a krémet: tejet a pudinggal felfőztem sűrűsödésig még forró volt mikor beletettem a feldarabolt csokoládét és  hagytam hűlni, porcukrot a vajjal kikevertem  végül a kihűlt pudinggal kevertem össze. Ezzel a krémmel kentem meg a piskótalapokat. Fehér fondant alá kikevertem a porcukrot a vajjal pár csepp vanília aromával  majd a tortát külsőleg ezzel kentem be. Fehér fondant szitált porcukros gyúrótáblán vékonyra kinyújtottam és bevontam vele a tortát. Hagytam kicsit pihenni majd vizes ecsettel apránként ahogy haladtam úgy kentem be körbe és elkezdtem a legózást. Torta teteje szolidabb díszítést kapott!
játszásba merülve
Boldog , boldog , boldog  születésnapot.....

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Hogy Te milyen nagyon ügyes és kreatív vagy, nem győzök csodálkozni! Szuper lett a torta!
Nagyon boldog szülinapot a kis manónak :-)

Timi írta...

Te egy igazi tündér nagymama vagy!!! Csodás lett a torta!!! Biztos vagyok benne, hogy nagy örömöt szereztél vele! :O)

Horváth Emerencia írta...

Nagyon ügyes nagyi! Isten éltesse sokáig!

Lívia írta...

Tüneményes a kis manókád, te pedig ügyes nagyi vagy. Boldog szülinapot a kis manónak!

Éva írta...

Katalin nagyon szépen köszönöm!
Timi köszi, volt nagy csodálkozás valóban. Egy ami nagyon bántott hogy a másik két unokám lebetegedett így kicsit más volt a hangulat.
Horváth Emerencia köszi !
Lívia nagyon szépen köszönöm!