2018. február 6., kedd

Lekváros linzer

Az elmúlt évben eltett lekvárjaim közül most a meggyet vettem elő gondolván a közelgő Valentin nap szimbólumára is :) 
Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
20 dkg margarin
10 dkg porcukor
1 cs vaníliacukor
1 db tojássárgája
1 teáskanál sütőpor
csipet só, fél citrom reszelt héja
💟
Elkészítése: A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrtam , kicsit lassan áll össze de  sikerül és semmi  más folyadék nem kellett hozzá. Kis tálba tettem és 40' hűtőbe pakoltam. Ezután enyhén lisztes gyúrótáblán 3-4 mm vastagra nyújtottam és szaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam amit előmelegített sütőben 180 C fokon 10-12' sütöttem. Mikor kihűlt akkor kettesével lekvárral összeragasztottam.A lyukas tésztát mielőtt ráteszem a lekvárra akkor szoktam porcukorral szórni így a lekvár jobban "érvényesül" ! Nagyon finom!
Megkínálhatlak?

2 megjegyzés:

Katalin írta...

Bár mi nem tartunk Valentin napot, de ezek a szívecskés linzerek nagyon tetszenek :-)

Éva írta...

Katalin nálunk sincs nagy hagyománya csak gondoltam valakinek egy ötletet adok vele, nekünk pedig pár napig lesz mit nassolni:-))