2018. február 9., péntek

Fahéjas koszorú /tej és tojás nélkül


Hozzávalók: 200 ml víz, 20 g friss élesztő, 1,5 teáskanál méz, 250 g finomliszt, 1 csipet só, tészta kenéséhez: 30 g margarin, 2 púpozott teáskanál őrölt fahéj, 4 púpozott teáskanál porcukor.

Elkészítése: Kis tálkába öntöttem meleg vizet ebbe tettem bele a mézet és a morzsolt élesztőt elkevertem. Nagyobb tálba tettem a kimért lisztet csipet sóval és az élesztős vízzel bedagasztottam a tésztát amit letakarva 30' pihentettem. A vajat megolvasztottam hozzákevertem a fahéjat és porcukrot. A tésztát  enyhén lisztes gyúrótáblán vékonyra kinyújtottam/2 -3 mm/ és az olvasztott keverékkel bekentem amit ezután feltekertem és középen hosszában kettévágtam. Ezután a két részt egymásra forgattam  majd koszorúnak  és a végét összecsíptem. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam amit előmelegített sütőbe tettem és 180 C fokon 30' sütöttem. Porcukorral szórtam be nagyon finom!
Forrás:innen  
Jó étvágyat kívánok  !

Nincsenek megjegyzések: