2018. március 24., szombat

Bocskoros krumplis lepény "Ízőrzők" Mezőtárkány

Kíváncsi voltam milyen lehet  ezért fél adagból tettem egy próbát azt írom le:
Hozzávalók:  tészta:25 dkg liszt, 10 dkg zsír, 1 teáskanál sütőpor, 1 db tojás/csak a fele a tésztába a másik felével kentem/, só és  kicsit több mint fél dl tej, tetejére: fél kg krumpli/nálam ez két nagyobb darab volt/ , só, 1 teáskanál zsír, 1,5 evőkanál tej.
🌸
Elkészítése: Krumplit megpucoltam felkockáztam és enyhén sós vízben puhára főztem majd leszűrtem és összetörtem. Tésztához a lisztet összemorzsoltam a zsírral  beletettem a sütőport tojást, sót és annyi tejet amivel összegyúrtam a tésztát. Enyhén lisztes gyúrótáblán kinyújtottam akkorára hogy a tepsin túllógjon. Tepsit sütőpapírral béleltem ki ebbe tettem bele a tésztát  tepsi körül ami lelóg levágtam azt összegyúrtam ismét kinyújtottam és 2 cm széles csíkokat vágtam belőle/ ezek a "bocskorok". Az összetört  krumplihoz tettem a zsírt és a tejet  kikevertem és ezt a tölteléket tettem a tészta közepébe elegyengettem  négy oldalról a tésztát ráhajtottam a töltelékre amit a kés vastagabb  élével benyomkodtam. Ezután a csíkokat  ferdén  keresztbe a tészta tetejére pakoltam amit szintén a késsel bevagdostam. Tojással lekentem és az előmelegített sütőben 200 C fokon 25 ' sütöttem. Finom  és laktató!( Tapasztalatom ezek után már van, legközelebb még vékonyabbra nyújtom a tésztát!)
Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések: