2018. április 20., péntek

Bagel házilag

Nem követtem teljes egészében a receptet, abból készítettem amit itthon találtam!
Hozzávalók:/ 5 db / 30 dkg liszt/nálam vegyes:finom,rétes,tönköly/, 1,5 dkg friss élesztő, 1 teáskanál méz, 1,5 dl langyos víz, fél teáskanál só, 3 evőkanál olaj, tészta  főzéshez: 2 l víz, 3 teáskanál szódabikarbóna, tészta tetejére vegyes magok, szemes mák.
🌼
Elkészítése: Langyos vízbe morzsoltam az élesztőt beletettem a mézet és az olajat összekevertem és kicsit hagytam állni. Kimért liszthez öntöttem a keveréket és bedagasztottam a tésztát majd letakarva 1 órát pihentettem. Enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam majd 5 részre vettem  és egyenként kb. 25 cm hosszú rudakat formáltam  és a végeit a tésztának vízzel megkentem úgy formáltam karikára. Mikor elkészültem az egésszel ismét letakartam és 30' pihentettem. Sütőt előmelegítettem 180 C fokra, vizet tettem fel forrni a szódabikarbónával . Egyenként a kerek tésztákat beletettem a forrásban lévő vízbe pár perc elég neki megfordítottam úgy is pár perc majd kivettem szűrőlapát segítségével  és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam.  Tetejére magokat szórtam és  az előmelegített sütőben 180 C fokon 35 ' sütöttem.Nagyon finom kívül roppanós belül puha !
Jó étvágyat !



2 megjegyzés:

Timi írta...

Miért kell a vízbe beletenni? Ilyet még nem is hallottam :o)

Éva írta...

Timi ezt a fajta péksütit most csináltam először, pár percig forrásban lévő vízbe kell tenni. Már egyszer csináltam hasonló technikával akkor Ízőrzős perecet! Hogy miért azt nem tudom csak azt hogy finom:-))