2018. július 7., szombat

Szilvalekváros tekercs


Hozzávalók: 5 dkg margarin, 25 dkg liszt, csipet só, 1,5 dl tej, 1,5 ek. barna cukor, 1 tojássárgája+ 1 db tojás kenéshez, töltelék: szilvalekvár/ ha nem elég sűrű a lekvár 1-2 kanál darált kekszet lehet belekeverni/.

Elkészítése:  Lisztet a margarinnal és a csipet sóval összemorzsoltam. Langyos tejbe tettem a cukrot élesztőt hagytam felfutni majd belekevertem a tojássárgáját. Lisztes keveréket az élesztőssel összekevertem bedagasztottam letakarva 30' pihentettem.  Átgyúrtam a tésztát  amit enyhén lisztes gyúrótáblán kinyújtottam téglalap formára  ezután megkentem a lekvárral majd a tészta hosszabbik oldalánál félbehajtottam. Késsel 2,5-3 cm  csíkokat vágtam  és tekerccsé formáztam amit sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és letakarva még 20' pihentettem. Felvert tojással lekentem és előmelegített sütőben 180 C fokon 20' sütöttem.😋
Ui:(Nagyon finom puha a tésztája más töltelékkel vagy formában is jó lehet!)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: