2018. november 8., csütörtök

Kókuszcsók / tej és tojás nélkül

Mostanában gyakran felfedezek régebbi receptes újságban olyan recepteket ami eddig elkerülte figyelmemet ez is azok közé tartozik. Tettem egy próbát fél adagból azt írom most le de szerintem bátran készítsétek el még az ünnepek előtt  és ha nagy a család akkor dupla mennyiségből mert igen finom😋
Hozzávalók/fél adaghoz amiből 17 db lett/: 7,5 dkg margarin, 6 dkg cukor, 7,5 dkg liszt, 6 dkg nagy szemű zabpehely, 5 dkg kókuszreszelék, 1 mk. sütőpor.
😊
Elkészítése:  Margarint a cukorral kikevertem majd a többi hozzávalóval összegyúrtam tésztának. Enyhén vizes kézzel golyókat formáltam  belőle és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. Előmelegített sütőben 180 C fokon 25' sütöttem. (Természetesen ha kisebb golyókat formálunk több lesz belőle!)
-Gondolva az ünnepekre akár gasztroajándéknak is elkészíthető díszes zacskóba téve:)🎄
Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Finomak lehetnek, és ahogy olvastam, munka sincs vele túl sok. Valóban, ünnepekkor is megállná a helyét :-)

Éva írta...

Katalin nagyon finom és hamar elkészült, köszi!

undercover írta...

Nagyon jó receptnek tűnik, holnap kipróbálom (tejföl nélkül, vízzel, mert tejfehérje allergiása fiam).
A Márton nappal meg igazad van, Éva. Én 66 elmúltam, felénk (Dél-Dunántúl) se volt Márton napozás se, meg libára se futotta, tyúkra is heti 1 db-ra az 5-tagú családnak. Most a fogyasztói társadalom igyekszik visszahozni azokat a hagyományokat, amik talán a közép-, vagy inkább a felsőbb osztályban a II.vh.előtt lehettek (de ehhez az én családom sose tartozott, így én nem is hallottam róla egészen csaknem 40 éves koromig)

aranyos fodorka írta...

Recept feljegyezve ! Nagyon szeretek mindent, ami kókuszos !

Éva írta...

undercover ehhez a kókuszoshoz nem kell tejföl, a fahéjas puszihoz kell lehet hogy összekeverted? Mindenből manapság divatot csinálnak bár a boltunkban nem is volt libahús de a reklám újságokban látom 1500 Ft körül van a libacomb szerintem a gyomromat egy ideig libahússal nem fogom elrontani:-))
aranyos fodorka köszi, váljon egészségedre !

Leki-Rita írta...

Hétvégén megsütöttem, nagyon finom lett! Köszönöm szépen a receptet!

Éva írta...

Leki-Rita örülök hogy ízlett, váljon egészségetekre!