2018. november 19., hétfő

Zöldborsóleves májgaluskával blogjátékra!

Katalin blogjátéka "Főzzünk boszilevest" ! Örültem a játék lehetőségének mivel mostanában igencsak elmaradtak a blogokról a játékok pedig régebben nagyobb érdeklődés mutatkozott eziránt ! Általában gyakran főzök levest mert szeretjük, borsóleves is a kedvencek közé tartozik amit bármilyen tésztával gazdagíthatunk . Gyakran készítem nokedlivel , de kis kocka tésztával is finom. A májgaluska szintén kedvenc de általában egyszerű zöldséglevesbe szoktam tenni. Most a kettőt összetettem és ez csakis finom lehet😋
Hozzávalók: Vegyes zöldség/sárgarépa, fehérrépa, karalábé, zeller, 1 nagyobb db krumpli, maroknyi zöldborsó, petrezselyemzöldje, vöröshagyma, olaj, fűszerek: pirospaprika, őrölt bors, csípős paprika, só, májgaluskához: 1 zsömle, fél db vöröshagyma, 1 db csirkemáj, őrölt bors, só, bazsalikom, 1 tojás.
😉

Elkészítése:Megpucoltam és felkarikáztam a zöldségeket. Kevés olajon megdinszteltem a megpucolt és felkockázott vöröshagymát és zöldséget megszórtam pirospaprikával és borssal  és felöntöttem vízzel. Mikor főtt akkor tettem bele a zöldborsót és a megpucolt apró kockára vágott krumplit is csípős paprikát szórtam bele és egy vékony szelet paradicsomot és paprikát valamint az összevágott petrezselymet. Elkészítettem a májgaluskát: kis darab vöröshagymát kevés olajon megdinszteltem félretettem, zsömlére vizet öntöttem, májat elkapartam /ezt a kés nem éles részével szoktam/. Kinyomtam a zsömlét a vízből hozzátettem a hagymát , májat és fűszereztem/só, bors,bazsalikom/, tojást tettem hozzá és kb. 2 evőkanál lisztet jól  összekevertem az egészet. Forrásban lévő levesbe kávéskanállal beleszaggattam. Mikor már a leves tetejére feljött a galuska készen is volt
-Nem nagy "boszorkányság" de annál finomabb!!😋
Jó étvágyat!


3 megjegyzés:

Katalin írta...

Kedves Éva, örülök hogy jöttél játszani! Finom, boszorkányos levest főztél :-)

Monika írta...

Jé! Blogjáték! Lassan már azt sem tudjuk,hogy volt egyáltalán. Biztosan finomat főztél!

Éva írta...

Katalin én köszönöm a játék lehetőségét!
Mamka köszi!