2019. január 30., szerda

Egyszerű kifli

Hajlamos vagyok  próbasütésre  a recept mennyiségének csökkentésével mert egy könnyen elkészíthető péksütemény bármikor jól jöhet:)

Hozzávalók: 25 dkg liszt, kicsit több mint 1 dkg friss élesztő, 2 dl langyos tej, másfél kávéskanál só, 2,5 dkg olvasztott  vaj.
😉
Elkészítése: Kevés langyos tejbe tettem az élesztőt csipet cukor és liszt hozzáadásával hagytam felfutni. Átszitált lisztbe tettem a  sót felfutott élesztőt és apránként hozzáadott tejjel bedagasztottam közben a langyos vajat is beledolgoztam. Letakarva hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes gyúrótáblán kerek formára kinyújtottam 8 részre vágtam  a tésztát és a vastagabb részénél kezdve feltekertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam fél órát pihentettem közben előmelegítettem a sütőt 220 C fokra  betettem a tepsit és 25' sütöttem  a kifliket még aranybarna nem lett😋
forrás: innen
Jó étvágyat!


4 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

A blogodból tanulva mostanában én is már csak fél vagy harmad adagokat sütök. 1-2 főre még ez is sok néha. Vagyis én az a típus vagyok, hogy hamar megunom... Ezért mindenképpen jó, ha kicsit sütök. :) Bár sokan azt mondják, hogy annyiért be se kapcsolják a sütőt. De ha esetleg nem ízlik, vagy tényleg megunom, akkor kár lenne többet sütni.
Nagyon jól néznek ki ezek a kiflik. :)

Éva írta...

Évi amiből próbasütést készítek valóban azért csinálom hogy ha sikerül és ízlik akkor legközelebb esetleg jöhet a teljes adag. Nálunk is mivel ketten vagyunk itthon legtöbbször ez a mennyiség is sok így jön a mélyhűtőbe pakolás. Mikor a gyerekek jönnek akkor szétosztom nekik. Köszi, a kifli nagyon finom puha lett!

Okki írta...

Milyen szép formás kiflik. :)

Éva írta...

Okki köszi!