2019. április 27., szombat

Császárzsemle

A péksütemények házilag  készítése csakis  jó lehet, nemcsak azért mert tudom hogy miből készül hanem azért is mert  akkor készítem mikor éppen szükség van rá:)😊
Hozzávalók:  25 dkg liszt, 1 mk. só, 1,5 dkg élesztő, 2,5 dkg olvasztott margarin, 1/2 dl joghurt/amit most 1 evőkanál tejföl és víz keverékével pótoltam/, + 1 dl langyos víz, tetejére: felvert tojás és víz keveréke, szezámmag.
Elkészítése: Kevés langyos vízbe tettem csipet cukrot és az élesztőt hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a sót, megkelt élesztőt, tejfölös vizet, olvasztott margarint , langyos vizet és  bedagasztottam a tésztát amit letakarva hagytam 1 órát pihenni.  Megkelt tésztát enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam  és 5 felé vettem egyenként  zsemléket formáltam  a tésztából amiből hosszúkás rudakat sodortam. A rudak közepére  csomót kötöttem egyik szárát alulról zsemle közepébe dugtam majd megfordítottam a tésztát és a másik szárát is behajtottam középre. Sütőpapírral fedett sütőlemezre pakoltam és még  30' pihentettem. Előmelegítettem a sütőt 220 C fokra . A pihenési idő letelte után átkentem a zsemléket a tojásos vízzel és  sütőbe tettem ahol 25' sütöttem😋
Jó étvágyat kívánok !


6 megjegyzés:

Fáni írta...

Évikém, köszönöm a jelzésedet a videóval kapcsolatban :)
Ez a zsömle isteni finomnak néz ki.
A lányomék, glutén és laktózmentesen étkeznek, ennek részben egészségügyi oka van. Esetleg így is meg tudnám csinálni?
Keresgéléseid, próbálkozásaid során nem találtál még ilyet?
Ha igen, feltennéd ide is? Köszönöm.

Éva írta...

Fáni jó hogy végül megoldódott a videó probléma mert cuki a kis unokád!Köszi valóban nagyon finom ez a zsemle. Ahogy nézegettem az általad kérdezett recepteket úgy veszem észre hogy van olyan spéci lisztkeverék amiből lehet sütni és általában vízzel vannak dagasztva amit még észrevettem hogy olívaolajat tesznek bele:)

aranyos fodorka írta...

Gyönyörű - és kipróbálásra csábít. Ma sütöttem kenyeret, de a legközelebbi az ilyen zsemle lesz !

teller-cake írta...

Mint a boltban, perfekt! :-)

Éva írta...

aranyos fodorka örülök hogy tetszik, sok sikert hozzá és váljon egészségedre!
teller-cake köszi!

Gerdi írta...

Szépek, formásak lettek! Egy időben én is sütöttem péksüteményeket, aztán elmaradt. Kenyeret szoktam sütni- legtöbbször gépben, bár sütőben finomabb.