2019. április 4., csütörtök

Meggylekváros-mákos linzertekercs

Ottis után szabadon:) / Előző évről volt még ízesített meggylekvárom ezért azzal készítettem /

Hozzávalók: tészta: 25 dkg liszt, 1 mk. sütőpor, 12,5 dkg margarin, 8 dkg porcukor, 1 db tojás, csipet só, töltelék: 15 dkg darált mák, meggylekvár, tészta kenéséhez tojás.
🌺
Elkészítése: Tészta hozzávalóiból tésztát gyúrtam amit 15' pihentettem. Meggylekvárt kicsit  felmelegítettem  és belekevertem a mákot/semmi más ízesítőt cukrot nem tettem hozzá, félretettem hűlni. Tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán két részre vettem egyenként kinyújtottam kb. 50x10 cm téglalappá. Tésztacsík közepébe kanalaztam végig a meggyes-mákos töltelékből és a tészta   széleit ráhajtottam  kicsit összenyomtam  3 cm széles szeleteket vágtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam úgy hogy a tészta hajtása alulra kerüljön. Felvert tojással lekentem és előmelegített sütőben 180 C fokon 20' sütöttem, porcukorral szórtam meg😋
Jó étvágyat kívánok !

Nincsenek megjegyzések: