2019. április 5., péntek

Sós perec "Ízőrzők" Balatonlelle

Hozzávalók: (fél adagból készült amiből 9 db lett ezt írom le:) kovász: 15 dkg liszt, 1 dl tej, 1/2 dl víz, 1 tk. cukor, 1 dkg élesztő, tésztához : 15 dkg liszt, 1/2 kk.só, 5 dkg margarin, tetejére 1 felvert tojás, habaréknak: 1/2 dl víz, 1/2 kk.só, 1 ek. liszt.
😊
Elkészítése: A kovász hozzávalóit összekevertem és félretettem  ennek elég 20' pihenés. A tésztához valókat összemorzsoltam és a megkelt kovászt hozzátéve bedagasztottam a tésztát . Edénybe  kicsit hagytam pihenni  nem volt több mint 10', a tésztából késsel kis darabokat vágtam amit rúdnak  sodortam és megformáltam  perecnek. (A látott műsorban is elmondták hogy a tepsit nem kell zsírozni és sütőpapírt sem kell tenni) Ennek megfelelően a megformázott pereceket beleraktam a tepsibe lekentem a villával kicsit felvert tojással és előmelegített sütőben 200 C fokon 15' sütöttem. Közben a habarék hozzávalóit összekevertem és a sütőből kivett pereceket megkentem vele majd visszatettem még 15' sülni.😋
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Katalin írta...

De jó hogy Te már meg is sütötted :-) Mi tegnap néztük meg ezt a műsort, nekem is tetszettek ezek a perecek.
Nagyon guszták lettek a tieid, és biztosan nagyon finomak is!

Éva írta...

Katalin már régebben szerettem volna de valahogy elmaradt most az ismétlést nézve kedvet kaptam hozzá. Köszi nagyon finom!