2019. április 29., hétfő

Zebrakalács

Nem tudom jártatok-e már úgy hogy megtetszett valami és úgy gondoltátok hogy azt ki kell próbálni?  Így jártam Katalin kalácsával , közben pedig motoszkált a fejemben hogy ehhez hasonlót régebben már készítettem:)😉  Jól gondoltam/ zebracsíkos kalács ,zebracsíkos kalács / hasonlóak mégis kicsit eltérnek, mosr  ez  a kalács  is elkészült egészen picit módosítottam 😋!
Hihetetlen  mekkora lett..
Hozzávalók: 30 dkg liszt, 2,5 dkg friss élesztő, 2 db tojássárgája, 3 evőkanál cukor, 3 dkg olvasztott margarin, csipet só, 1,5 dl natúr joghurt, fél dl tej, 1,5 evőkanál kakaópor. 1 tojás a tészta kenéséhez
nagyon könnyed a tésztája:)
Elkészítése: Langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalót felfutott élesztővel /kakaópor kivételével/ és bedagasztottam a tésztát. Mikor már jól összeállt akkor kétfelé vettem egyik felébe tettem kevés langyos vízzel elkevert kakaóport és összegyúrtam a tésztát. Mindkét tésztát edénybe letakarva hagytam duplájára kelni. Egyenként kinyújtottam a sárga tésztára tettem a barna tésztát ezután középen kettévágtam és a két felet egymásra pakoltam kicsit nyújtottam majd ismét középen kettévágtam és egymásra tettem. Ezt a műveletet addig kell csinálni még 8 réteg lesz egymáson ekkor a tésztát feltekertem és középen elvágtam úgy hogy az egyik vége egybe legyen. A két ágat egymásba tekertem sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és még 30' pihentettem. Ezután felvert tojással lekentem  és előmelegített sütőben 180 C fokon 40' sütöttem. Mikor kivettem a sütőből cukros vízzel átkentem/Ízőrzők műsorában láttam, ettől fényesebb a kalács/😋
Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szép lett a kalácsod! Örülök hogy megsütötted és hogy ízlett is :-)

Kánya Andrea írta...

Nagyon jól néz ki!

Éva írta...

Katalin köszi és nagyon finom, erre bizonyíték hogy az én férjuram 3 szelet kalácsot megvajazva evett meg egyszerre:-))
Kánya Andrea köszi!