2019. június 16., vasárnap

Mami szelet

Kedves ismerősömtől  kaptam sütiből  kóstolót,  ezután kértem a receptet is:)😊/Töltelékét változtattam mivel dióm  nem volt/


Hozzávalók: tészta: 30 dkg liszt, 10 dkg sertészsír, 3  db tojás sárgája, csipetnyi sütőpor, 1 dkg élesztő, kb. 0,8 dl tej, töltelék: 3 tojás fehérje , 8 dkg kókuszreszelék, 4 ek. porcukor,meggylekvár,
🌼
Elkészítése: Tészta hozzávalóit összegyúrtam és 3 részre osztottam. Egyenként vékony lapokat nyújtottam kb. 25x15 cm és meggylekvárral megkentem. 2 szélesebb oldalát feltekertem középre úgy hogy kis hely maradjon középen a  tölteléknek. Ehhez a tojás fehérjét kemény habnak felvertem és hozzákevertem kanalanként adagolva  porcukrot végül a kókuszreszeléket kevertem bele és  a  feltekert tészta  közé kanalaztam.  Előmelegített sütőben 180 C fokon 25' sütöttem. Mikor kihűlt  vékony szeletekre vágtam 😋
Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Ani írta...

Sose hallottam ilyet. Biztos finom volt.

Éva írta...

Ani eddig én sem ismertem de nagyon finom. Neked biztos van diód akkor a tojásfehérjét felverve 15 dkg darált dióval és 12 dkg porcukorral kell összekeverve a feltekert tészta közé tenni és akkor sárgabaracklekvárral kenjed a tésztát!

Kincse írta...

Jó ötlet ez a tekercsed, változatosan lehet elkészíteni.
A tekercses sütési formát az idén már én is felfedeztem egy túrós változatban, és annyira bevált a családnak, hogy többször is elkészítettem azóta, hogy megismertem a receptet. Legutóbb diós töltetélekkel csináltam, amibe baracklekvárt szórtam.

Kincse írta...

itt a túrós tekercs receptje:
https://receptneked.hu/nagyi-receptjei/csigak-nagy_receptjei/pudingos-turos-tekercs/?fbclid=IwAR28hdvLuPMgWGJWnC2aAIo6tY85SYAbVIV7lTcIbgO8-KrVuniHCDYbL6U

Éva írta...

Kincse finomak bármilyen töltelékkel és bármilyen formában:) Köszi megnéztem jó párosítás az is.