2019. október 12., szombat

Sajtos - csavart rúd

Van olyan időszak mikor a sós péksüteményt előnybe részesítem😊 így született meg ez a fajta:)
Sütőből kivéve...


Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1,5 dkg friss élesztő, 5 dkg margarin, 1 dl langyos tej, kiskanál cukor, 1 tk só, 1-1,5 evőkanál tejföl, 8 dkg reszelt sajt, 1 db tojássárgája. Tészta kenéséhez: felvert tojás és reszelt sajt.
és a tálcán
Elkészítése:Kevés langyos tejbe tettem a cukrot , élesztőt kevés lisztet hozzátéve hagytam felfutni. Kimért lisztbe tettem a sót, reszelt sajtot összemorzsoltam a margarinnal majd a tojássárgáját felfutott élesztőt és a maradék tej és tejföl keverékével bedagasztottam a tésztát. Letakarva hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam és a tésztát 6 felé vágtam egyenként megsodortam rúdnak majd kettéhajtottam és összecsavartam végét összecsíptem. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  még előmelegítettem a sütőt addig kelt, ezután lekentem felvert tojással és reszelt sajtot szórtam a tetejére. Előmelegített sütőben 200 C fokon 25' sütöttem😋 Most szoktam azt írni hogy mikor kihűlt akkor kóstoltam de ez csak rám igaz ebben az esetben , mert férjuram  mire észrevettem azon melegében  már túl volt a kóstoláson😍
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Fáni írta...

Nagyon gusztusos :)

teller-cake írta...

De jól néz ki! Esetleg egy virslit is lehetne belecsavarni, mit gondolsz? :-)

Éva írta...

Fáni köszi.
teller-cake köszi, szerintem csavarhatnád csak akkor több darabra vágjad a tésztát hogy kisebbek legyenek.

Katalin írta...

Nagyon guszták, szívesen beleharapnék :-)