2019. október 9., szerda

Mákos duplatekercs

Mézes otthon régebben bejegyzett receptjére bukkantam  a napokban, gyorsan  el is készítettem😊 

Hozzávalók: tészta: 25 dkg finomliszt, 1 evőkanál porcukor, 6 dkg margarin, 1 dkg friss élesztő(+1 dl tej-1 mk cukor) 1 db tojás, csipet só, töltelék: 20 dkg darált mák, 2 dl tej, 3 evőkanál cukor, 1 cs vaníliás cukor, másfél evőkanál búzadara, tészta kenéséhez :1 tojás
🍂
Elkészítése:Először a tölteléket készítettem el: tejet lábasba öntöttem bele a többi hozzávalókat  és felforraltam majd teljesen kihűtöttem. Tészta elkészítése: a liszthez tettem a csipet sót , cukrot majd a margarinnal összemorzsoltam, langyos tejbe tettem kevés cukrot az élesztőt és hagytam felfutni majd  a liszthez öntöttem az előzőleg villával felvert tojással együtt. Bedagasztottam a tésztát és letakarva hagytam duplájára kelni kb. 3/4 óra  volt. Lisztes gyúrótáblán kinyújtottam téglalap alakúra  a tésztát és rákanalaztam a már kihűlt tölteléket. Két szélesebb oldalról közepéig  feltekertem a tésztát (majdnem összeért) és éles késsel  kb. 4 cm széles darabokra szeleteltem  sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  felvert tojással lekentem. Előmelegített sütőben 180 C fokon 20' sütöttem😋
📌Nem éppen szabályosra sikerültek de nagyon finom!!!
Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

Timi írta...

Oh, nagyon jól néz ki!!! Köszönöm a receptet!!!

Okki írta...

Aaah mákos, a kedvenc töltelékem péksütiben. Most nagyon jól esne tízóraira, nagyon finom lehet. :)

Éva írta...

Timi köszi, váljon egészségetekre!
Okki virtuálisan küldök jó?

Vicuska írta...

Nagyon tetszik, én is kipróbálom, Évuska.

Ani írta...

A megszokott kelt kicsit másként? Nagyon jól néz ki.

Éva írta...

Vicuska köszi, váljon egészségedre!
Ani köszi!