2020. január 14., kedd

Burgonyás pogácsa teljes kiőrlésű lisztből


Hozzávalók: 25 dkg burgonya, 35 dkg teljes kiőrlésű liszt, 12,5 dkg vaj, 1,5 dl langyos tej, 1,5 tk. só, 1/2 tk cukor, 1/2 cs. instant élesztő, tészta kenéséhez 1 tojás.
***
 Elkészítése: Megpucoltam és feldaraboltam a krumplit amit enyhén sós vízben puhára főztem  krumplinyomón áttörtem és hagytam hűlni. Kimért lisztet  a vajjal összemorzsoltam és a többi hozzávalót  is beletéve a  kihűlt  krumplival együtt bedagasztottam  Letakarva 1 órát pihentettem. Enyhén lisztes gyúrótáblán kinyújtottam kb. 1-1,5 cm vastagra késsel berácsoztam a tésztát és   pogácsa szaggatóval kiszaggattam vajjal kikent tepsibe raktam. Felvert tojással lekentem és előmelegített sütőben 220 C fokon 25' sütöttem.
Jó étvágyat kívánok !

3 megjegyzés:

Szera írta...

Ezt megsütöm! Azt hiszem, bableves mellé. Köszönöm a receptet! 😊

Éva írta...

Szera váljon egészségetekre!

Szera írta...

😊🧡💛