2020. február 6., csütörtök

Francia fánk /beignet /

A sok fánk receptem  mellé örülök hogy ezt is kipróbáltam mert nagyon finom könnyed a tésztája és hamar elkészül. Ebből a mennyiségből  amit leírok  10 db lett😊
Hozzávalók: 20 dkg liszt, 1 dkg friss élesztő, 2,5 dkg vaj, csipet só, másfél evőkanál porcukor, 1 kisebb tojássárgája, kb. 1,5 dl langyos tej, olaj a sütéshez.
😉
Elkészítése: Kevés langyos tejbe  morzsoltam az élesztőt csipet cukorral liszttel elkevertem hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a vajat összemorzsoltam hozzá tettem a cukrot sót felfutott élesztőt és a  langyos tejjel  bedagasztottam a tésztát letakarva hagytam 25'-ig pihenni. Megkelt tésztát átgyúrtam enyhén lisztes gyúrótáblán  ujjnyi vastag szögletes  formára kinyújtottam és éles késsel feldaraboltam ekkor letakarva ismét 20' pihentettem. Felforrósított olajba mindkét oldalát megsütöttem papír törlőre kiszedtem majd tányéron porcukorral megszórtam. A receptnél almaszósz volt írva de én most birsalma lekvárt kanalaztam hozzá😋
Jó étvágyat!

11 megjegyzés:

Monika írta...

Gyönyörű! Én lassan már el is felejtem a rendes lisztből készült ételeket. Mi is átálltunk nagyjából gluténmentesre.....Vannak nagyon jó lisztek, Szafi liszt, amik növényi magvakból készülnek, de nem búzából.Finomak.Persze azért mások.

Katalin írta...

Ismerős a neve, nekem is valahol megvan a receptje. Guszta lett a tiéd, biztos nagyon finom is, gondolom saját készítésű lekvárral ettétek 😊

Kincse írta...

Nem tudom, a formáján kívül van különbség a rendes fánk összetétele között?

Éva írta...

Monika köszi, én már jó ideje a "nagyi titka" finomlisztet használom néha a teljes kiőrlésűvel vegyítve mást nem ismerek.
Katalin én most készítettem először pedig jó ideje megvan ez az újságom, nagyon finom és természetesen saját lekvárral:)

Éva írta...

Kincse szerintem nem sok a különbség, valahogy mégis nekem könnyebbnek tűnik az elkészítése és a tészta állaga is:)

Vera írta...

Lehet hogy bénának tűnök... nem rendes lisztből készítetted a fánkot? mert hogy milyen a formája, szerintem teljesen mindegy...Ez még egyszerűbb a vágás miatt...Lehet hogy fánkot is kell sütni? köszi a receptet..

Éva írta...

Vera sima finomlisztből készítettem, szerintem is azért egyszerűbb és hamar elkészül, váljon egészségetekre!

Éva írta...

Vera láttam a kalácsodat csak nem tudtam írni valami miatt. Nagyon jófajta az a kalács én is arról a helyről vettem a receptet amit megjelöltél.

Vera írta...

próbáltad már megsütni? Igaz hogy másnap már azért nem olyan lágy és isteni, de ha csak ketten vagyunk, másnap azért elfogy... mert vissza kell fogni, mert nagyon etetei magát, ugy frissen.Feltudnánk falni az egész tepsire valót..
éééééééééééééés ma elkészítettem a kenyérlángos receptedet...isteni és köszönöm...
Szép hétvégét!

Vera írta...

Amit előbb irtam, sikerült vajon elküldenem?

Éva írta...

Vera még régebben sütöttem de nagyon finom volt!Örülök hogy megsütötted váljon egészségetekre. Napsütéses szép hétvégét kívánok nektek is!