2020. március 23., hétfő

Diós kifli

Hozzávalók: tészta:25 dkg liszt, fél csomag vaníliás cukor, 1 tk. sütőpor,1 db tojás, 10 dkg margarin, 2 evőkanál porcukor, fél dl tej, töltelék: 15 dkg darált dió, 3 evőkanál kristálycukor, fél dl tej, kevés reszelt citromhéj és csipet őrölt fahéj.
🌸
Elkészítése: Először a tölteléket állítottam össze: ehhez felforrósítottam a tejet a cukorral  majd hozzátettem a darált diót reszelt citromhéjat és az őrölt fahéjat összekevertem és hagytam hűlni. Tészta hozzávalóiból tésztát gyúrtam amit  kétfelé vettem  egyenként  kerek formára kinyújtottam amennyire tudtam vékonyra és 8 cikkre vágtam.  A szélesebb részére kanalaztam a kihűlt töltelékből és feltekertem amiket sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. Mikor a másik darab  tésztával is elkészültem  1 felvert tojással lekentem és előmelegített sütőbe tettem 180 C fokon 20' sütöttem.
Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Ezt nagyon szeretjük, nem is értem, hogy miért csak karácsony környékén, télen sütök ilyet?:) Most olyan időszak van, hogy bármikor bevetődhet, köszi!

Éva írta...

Tiffanylda nekem most az adta az ötletet hogy volt kevés dióm itthon és jól jött a sütő melege is:-))Köszi.

Kincse írta...

Talán most karácsonyi hangulatot ad a a hóesés, és lehet hó-kiflizni.
Nálunk szép csendesen hull a hó már 2 órája, nem tudom mi lesz a virágzó kis barackfáimmal...

Katalin írta...

Nagyon finom lehet, és is szeretem a diós töltelékű sütiket 😊 úgyhogy most szívesen elfogadnék egy-két darabot belőle 😊😊

teller-cake írta...

Nagyon finomnak néz ki, hondolom mákkal is finom lehet?

Éva írta...

Kincse mindegy hogy milyen az idő évszakhoz nem szoktam időzíteni hogy mit is süssek ami éppen van itthon. Reméljük nem fázott meg a barackfád:)
Katalin szívesen megkínálnálak akár 3 darabbal is:-))
teller-cake köszi finom, mondtam férjuramnak hogy mákkal fogom legközelebb tölteni.

Gerdi írta...

Szép kis kifliket sütöttél! Mi is szeretjük az ilyeneket, télen-nyáron.