2020. április 2., csütörtök

Krémes szalalkális lapokkal

Régi kedvelt receptünk  a repülő krémes  ezt  gondoltam újra mikor  elkészítettem ezt a krémest:)

Hozzávalók: tészta:25 dkg finomliszt, 2 evőkanál porcukor, 7 dkg margarin, 1 db tojás,  fél csomag szalalkáli, kevés tej, krém: 3,5 dl tej, 1 cs vanília puding, 1 tk liszt, 15 dkg margarin, 10 dkg porcukor, kevés reszelt citromhéj és  1 tk citromlé.
🌺
Elkészítése: Kevés tejbe szórtam a szalalkálit elkevertem/tej mennyisége kb. 1/2 dl volt/, Lisztet a margarinnal összemorzsoltam hozzátettem a tojást, cukrot  szalalkális tejet és összegyúrtam ha szükséges még lehet 1-2 evőkanál tejet tenni hozzá. A tésztát három felé vettem és egyenként kinyújtottam kb. 20x30 cm nagyságúra amiket tepsi hátulján 180 C fokon 10' sütöttem. Krémhez: tejben  simára kevertem a pudingport és a lisztet  tűzhelyre téve besűrítettem és hagytam hűlni. Kikevertem a margarint a porcukorral és összekevertem a már langyosra hűlt pudinggal majd belekevertem a citrom reszelt héját és a levét. A tészta lapokat ezzel a krémmel töltöttem meg majd letakarva fóliával másnapig  pihentettem. Tetejét porcukorral szórtam le és feldaraboltam.😋
Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Jaj, de guszta! Kár, hogy nem illik a diétánkba - mondjuk a kenyérsütések sem, amit mostanában művelek!:)) Persze, a gyerekeknek szabad, úgyhogy mentettem, köszi!

Katalin írta...

Nagyon guszta szeletek, de jó lenne most beleharapni!

Kincse írta...

Nagyon finom lenne nekem, régen sütöttem szalalkálival.

Éva írta...

Tiffanylda köszi, azért ha elkészíted a gyerekeknek kicsit kóstoljál meg váljon egészségetekre!
Katalin köszi:)
Kincse ha szereted kényeztesd kicsit magad, most én is így vagyok vele:)

Gerdi írta...

De jól néznek ki a sütiszeleteid!!! Nagyon szeretem a szalalkális sütiket!

teller-cake írta...

De jól néz ki azzal a vastag krémréteggel... :-))

Éva írta...

Gerdi köszi!
teller-cake köszi!