2020. június 4., csütörtök

Sajtos pogácsa "Ízőrzők" Táborfalva


Hozzávalók fél adaghoz:  25 dkg finomliszt, 1 dkg friss élesztő, 1 mk. cukor, 1 dl tejföl, 12,5 dkg reszelt sajt, 1 mk.só, 1 tojás sárgájának a fele, 1 csepp ecet, fél dl tej, 12,5 dkg margarin, tészta tetejére:  tojásfehérje a  sárgájának másik felével felverve, reszelt sajt, kevés szezámmag.
Elkészítése: Langyos tejbe tettem a cukrot élesztőt kevés liszttel elkeverve hagytam felfutni. Kimért lisztet a margarinnal összemorzsoltam és a többi hozzávalóval (sajtnak a felét tettem bele) összegyúrtam a tésztát. Gyúrótáblán simára dolgoztam és kinyújtottam , ezután hajtogattam felülről középre alulról felfelé majd a jobb oldalról tésztát a tetejére a bal oldali részt a tészta alá hajtottam . Tálba tettem letakarva hűtőbe pakoltam 20'-re.Ezt a hajtogatási műveletet még kétszer ismételtem meg.Az utolsó után kinyújtottam késsel bevagdostam és szaggattam  sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  ahol felvert tojással lekentem és sajttal beszórtam pár darabra szórtam szezámmagot is/csak azért kevésre mert férjuram nem rajong érte😉. Előmelegített sütőben 200 C fokon 25' sütöttem😋
Jó étvágyat kívánok !

13 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszták lettek, szép magasak is. Szívesen elfogadnék belőle egy-kettőt 😁

Fáni írta...

Kedves Éva, ha megírod, hogy mi volt a jelük a gyerekeknek, fiú lány, nagyon szívesen készítek Nekik ajándékba, és elküldöm az ovis tarisznyákat :)

Éva írta...

Katalin köszi nagyon finom én különösen szeretem teával ezeket a pogikat! Azért férjuramnak is ízlett söröcske mellé:)
Fáni nagyon kedves vagy de annyi munkád van nem terhellek még ezzel is:)

aranyos fodorka írta...

Lehet, ne ide kellene írnom...de csináltam pizzás csigafalatkákat - egy régebbi bejegyzésed szerint - hát nagyon jó lett !
Tovább is ajánlottam a receptet a barátnőmnek - kíváncsi vagyok a véleményére....

Éva írta...

aranyos fodorka örülök hogy ízlett váljon egészségedre! Kíváncsi vagyok én is barátnőd véleményére:)

Lívia írta...

Ezek a pogácsák nagyon szépek és biztos, hogy finomak is voltak. Az én férjem is szereti a pogácsákat.

Verus írta...

Pogácsák....jöhet bármikor, bármennyi! Szépek lettek! :))

Éva írta...

Lívia köszi, pogit a férjem is szereti csak a szezámmagot nem kedveli:)
Verus ezzel én is így vagyok, köszi:)

Fáni írta...

Évi, nem teher, különben nem ajánlottam volna fel a tarisznyák megvarrását. Szeretnék örömöt szerezni a gyerekeknek, és Neked is, kérlek írd meg a jelüket, és milyen neműek, kihez milyen jel tartozik :) :)

Tiffanylda írta...

Jól néz ki, biztos fincsi, mentettem! Sosem elég a pogácsa receptekből!:) Van vagy 10 elmentett már - meg a sajátok és örököltek -, sosem lehet tudni!;) Legyen miből választani!

Éva írta...

Fáni köszönöm kedvességed, közben én is meggondoltam és már másnap írtam is a gmail címedre.
Tiffanylda köszi, nagyon finom és sokáig puha az én örömömre mert nagyon szeretem teával 1-2 db vacsira nekem elég is. A pogi receptek nálam is bő választékban vannak de nyitott vagyok egy új receptre is ha azt jónak találom:)

Fáni írta...

Évikém, valami gubanc van, mert nem jött levél, még a kukában is néztem hátha elkerülte a figyelmemet. Kérlek írd meg légy szíves még egyszer.
greva52@gmail.com, vagy a blogomra is jó, figyelni fogom mind a kettőt.

Éva írta...

Fáni köszi elküldtem remélem most ügyesebben !