2020. szeptember 25., péntek

Mini sajtos bagett

Hozzávalók 5 darabhoz: 25 dkg finomliszt, 1 dkg friss élesztő, 1,5 dl folyadék fele víz másik fele tej, csipet cukor, 1 csapott tk só, 3 evőkanál olaj, reszelt sajt  a tészta tetejére
😊
Elkészítése: Kimért liszt közepébe mélyedést csináltam  ebbe tettem a cukrot, elmorzsolt élesztőt, kevés folyadékot lisztet szórtam rá kis ideig hagytam az élesztőt kelni. Hozzátettem az olajat ,sót  és a többi folyadékkal bedagasztottam a tésztát letakarva  kb. 3/4 órát pihentettem.  Az idő letelte után a tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán 5 részre osztottam  kis cipókat formáltam belőle  és 5-10'-ig ismét pihentettem ezután egyenként a tésztákból keskeny hosszú csíkot  nyújtottam  és hosszában félbehajtottam ezután feltekertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  őket és letakarva fél órát  pihentettem.  Az idő letelte  előtt a sütőt előmelegítettem 200 C fokra  a tészták tetejére reszelt sajtot pakoltam majd mielőtt betettem a sütőbe vízzel lespricceltem ( a sütőbe is vizet spricceltem be)  és 25' sütöttem.😋Türelmetlenül vártam hogy kicsit hűljenek és megtudjam kóstolni kb. 15' után el is tüntettem az ötödik példányt😍
Jó étvágyat!
forrás: innen


 

2 megjegyzés:

Katalin írta...

De helyes duci bagettek, jó lenne most beleharapni 😀

Éva írta...

Katalin köszi,szívesen megkínálnálak:)