2020. október 1., csütörtök

Fehér kenyér

 Ezt a kenyeret még régebben elkészítettem itt megtalálható . Akkor is ízlett  most kicsit kevesebb mennyiségből és más formában sütöttem 😉


Hozzávalók: 35 dkg finomliszt, 1 dkg friss élesztő, 2 evőkanál kefir, 1 mk. só, 1 mk. cukor, 1 evőkanál olaj, 1 dl langyos víz.

Elkészítése:  Lisztet tálba  kimértem közepébe mélyedést csináltam ebbe tettem a cukrot , morzsolt élesztőt és kevés langyos vizet  öntöttem rá  kevés liszttel elkevertem hagytam kis ideig pihenni. Hozzátettem a többi hozzávalókat kefirt, sót, olajat  és a többi langyos víz hozzáadásával  bedagasztottam a  tésztát amit letakarva kb. 3/4 órát pihentettem. Ezután enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam ahol átgyúrtam a tésztát  kezemmel ellapogattam majd feltekertem.  Sütőpapírral bélelt sütőformába tettem  ahol még 15'-ig pihentettem. A sütőt előmelegítettem 200 C fokra  és a megkelt tészta tetejét bevágtam pár helyen majd vízzel lespricceltem és a sütőbe tettem ahol 35' sütöttem. 😋    ( a sütőbe  is vizet spricceltem   mielőtt betettem a tésztát).

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Ez jó recept, ilyen kefíres kenyeret már én is sütöttem.

Éva írta...

aranyos fodorka köszi, örülök hogy ismered nekem is ízlik.