2020. november 27., péntek

Gyümölcskenyér "Ízőrzők" Ságvár

 


 Hozzávalók 1 őzgerinc formához:12,5 dkg porcukor, 2 db tojás, 15 dkg liszt, 1 tk. sütőpor, 12,5 dkg darabolt dió, 3 dkg mazsola, 6 dkg aszalt szilva, 1 db alma, fél citrom reszelt héja, 1 tk. vaníliacukor, fél-fél tk. őrölt fahéj és szegfűszeg, forma kenéséhez : margarin és liszt a szórásra

🌲

Elkészítése: Először feldaraboltam az aszalt szilvát és a diót, almát megpucoltam és apró kockákra vágtam mindezt tálba tettem ráreszeltem a  citrom héját. Liszthez tettem a sütőport , fahéjat és a szegfűszeget  összekevertem és ebből egy teáskanálnyit rászórtam a  diós keverékre és átforgattam. A kétféle cukrot a tojással jól kikevertem  ezután tettem hozzá a lisztes keveréket végül a diós-almás keveréket is hozzátettem és az egészet jól összeforgattam. Az őzgerinc formát margarinnal jól kikentem liszttel beszórtam és belekanalaztam  egyenletesen a masszát. Előmelegített sütőben 180 C fokon 15'-ig sütöttem ezután csökkentettem a hőt 150 C fokra és még 20'-ig sült majd a sütőben hagytam kihűlni és csak ezután borítottam ki a formából  porcukorral megszórtam és szeleteltem😋

Jó étvágyat kívánok!

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Finomat sütöttél! Nagyon guszta lett a sok adaléktól 😋, igazi ünnepi gyümölcskenyér. Még megvolt nekünk is a tv-ben a felvételek között ez a z Ízőrzők rész, gyorsan meg is néztem. Nagyon jó recept!

Éva írta...

Katalin köszönöm! A műsorban nem egészen ez a mennyiség volt és ilyen összetevők de nekem nem volt minden hozzávalóm így elkészítettem ami éppen volt de nagyon finom lett!

Katalin írta...

Igen, ott két rudat sütöttek, és aszalt sárgabarack is volt benne. De szerintem mindegy hogy milyen aszalványok vannak benne, mindegyik finom.
Szép hétvégét nektek is!

Gerdi írta...

De jól néz ki, jó sok finomság van benne! :-) Én is kacérkodtam a gyümölcskenyérrel, aztán kalács lett belőle...

Éva írta...

Gerdi köszönöm, a kalács is finom de most inkább választottam egy sütőporos változatot mert bár szeretem a kalácsot néha nehéznek érzi a gyomrom :)