2020. december 1., kedd

Kürtőskalács

Többször sütöttem már  igaz más technikával. Mikor ezt az elkészítési módot megláttam egy újságban egyből tudtam hogy kifogom próbálni mert kíváncsi voltam hogy működik a gyakorlatban?


Hozzávalók:(fél adagból készítettem amiből 4 db lett) 25 dkg liszt , 1 dkg friss élesztő, 1 evőkanál cukor, 1 db tojás, 1,3 dl tej, 5 dkg margarin,  tészta forgatásához: kristálycukor és őrölt fahéj én most ezt választottam de lehet csak cukorral, vagy cukor és darált dió ki hogy szereti:)

🌲

Elkészítése: Kevés langyos tejbe tettem  az élesztőt a cukor felével és kevés liszttel elkevertem hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a már felfutott élesztőt a többi cukrot és a maradék tejjel és langyos margarinnal bedagasztottam a tésztát amit letakarva 1 órát pihentettem. Alufóliát tekertem 4 db üres sörös dobozra . A már megkelt tésztából darabokat vágtam le amiből 2 cm  vastag csíkokat  sodortam és rátekertem a fóliára  majd megforgattam a fahéjas cukorba és tepsibe állítottam.( Volt olyan  hogy egy dobozra két darabból tettem a csíkot ez nem baj)  Mikor elkészítettem az összeset  előmelegített sütőbe 180 C fokon 20' sütöttem. Kicsit vártam hogy hűljön majd simán lejött a fóliáról a tészta és nagyon finom! (Tetszik ez az elkészítési mód nem kell forgatni  sütés közben !)

Jó étvágyat kívánok!

📌 Az újság írta" 1926-os kiadású Biri néni szakácskönyve című könyvben kürtőskalácsnak írták le nyomtatásban először."

11 megjegyzés:

Katalin írta...

De ügyes megoldás, nagyon tetszik 😄. Nagyon finom lehetett ez a fahéjas cukros változat!

aranyos fodorka írta...

Micsoda jó ötlet sörösüvegen sütni kalácsot ! Nekem nem jutott eszembe, így hát csak "normális" kalácsot sütöttem, nem is régen, olyan fonott-kakaós félét. Az is jó volt, bár azért más, mint ez a változat.

teller-cake írta...

Ezt szívesen kipróbálom én is, nagyszerűen néz ki.

Kánya Andrea írta...

A kisfiam kedvence... már olyan régen szeretné, hogy süssek, de még nem voltam elég bátor hozzá...

Éva írta...

Katalin köszönöm finom volt.
aranyos fodorka sörösdobozon , nekem is megtetszett azért tettem egy próbát és jól működött. A kalács bármilyen formában finom tud lenni:)
teller-cake sok sikert váljon egészségetekre!
Kánya Andrea sok sikert, váljon egészségetekre! Ha már a kisfiad a linzert nem eszi akkor legalább ezzel szerezzél neki örömet:)

Ani írta...

Hű, de ügyes vagy. Nekem egy mini kürtőskalács sütőm van, de még csak Noémi használta. Ez a sörösdoboz jó ötlet.

Tiffanylda írta...

De jó olvasni, Éva!:) Visszajöttek az emlékek egy dunai nyárról! A bizonyos zátonyunkon csináltuk így a kürtőst! Csak ott egy nyársat beleszúrtunk a dobozba és a tábortűz parazsa felett forgattuk. Most nem lenne kedvem ilyen időben!;)

Éva írta...

Ani köszönöm!
Tiffanylda örülök hogy kedves emlékek jutottak eszedbe erről az egyszerű kalácsról. Szabadban nem de sütőben megsütheted:-))

Okki írta...

Az egyik kedvencem, de eddig még soha nem készítettem. Ez a megoldás jó ötlet, megjegyzem, hátha egyszer nálunk is elkészül. :)

Verus írta...

Én is a héten sütöttem kürtöskét!😊😊 Nagyon guszták a tieid is!❤

Éva írta...

Okki nem nagy ördöngösség bátran vágjál bele !
Verus köszönöm!