2021. január 25., hétfő

Születésnapi torta

 Lányunknak készítettem a tortát akinek még decemberben volt szülinapja  de sajnos  csak most tudott a család összejönni😉. Különböző tortákat készítettem már  a család összes tagjának általában figyelek arra hogy ki mit szeret, most nem kérdeztem meg az ünnepelt véleményét  legyen ez meglepetés és gondoltam egy olyan krémmel készítem amit eddig még nem  csináltam( sikerült egyik szakácskönyvemben találnom  ) azért izgultam hogy milyen lesz?


Hozzávalók: 3 tojásos piskóta/ kiegészítésként tettem a piskótába kandírozott narancshéjat feldarabolva), krém: 2 dl tejszín, 20 dkg étcsokoládé,   tetejére: kandírozott narancshéj és citromhéj rózsának formálva,  kevés kakaópor és  kókuszreszelék.

🎂

Elkészítés: A fenti linken a piskóta elkészítése megnézhető. Mikor kihűlt a piskóta  kettévágtam. Krémhez: a tejszínt  felmelegítettem nem szabad forralni levettem a tűzhelyről és az előzőleg összetördelt csokoládét beletettem addig kevertem még elolvadt a csoki. Kis ideig hagytam majd habverővel felvertem és  ismét pihentettem addig  még kihűlt./Azt írja a recept hogy minél tovább hagyjuk hűlni annál sűrűbb lesz/ A kettévágott piskótát ezzel a krémmel kentem meg majd külsőleg is bekentem, kevés kakaóport szórtam a  torta tetejére és  ráhelyeztem a házilag készített kandírozott"rózsákat" ezután   kókuszreszeléket   szórtam  a torta  szélére.( Nagyon finom a krém!)

💔



5 megjegyzés:

Katalin írta...

A lányodnak is így utólag boldog szülinapot! Ez a torta is gyönyörű lett a rózsákkal! Ügyesen megcsináltad ezt is, nagyon ötletes 😊. És biztos ez is nagyon ízlett mindenkinek!

aranyos fodorka írta...

A leírás alapján nem lehetett ez rossz ! :-)
Gondolom örült is neki az ünnepelt.....meg a többiek.

Éva írta...

Katalin nagyon szépen köszönjük, a krém amit most készítettem először ízlett mindenkinek!
aranyos fodorka ünnepeltnek tetszett a torta és mindenkinek ízlett!

Okki írta...

A torta láttán kár volt izgulni, szép lett, és biztos finom is, hisz a csokis süti csakis finom lehet. :)
Utólag is kívánok boldog születésnapot Lányodnak!

Éva írta...

Okki nagyon szépen köszönöm a jókívánságodat is !