2021. április 20., kedd

Kapros krumplibéles "Ízőrzők" Kisgyőr

 

 Sütőből mikor kivettem

Hozzávalók:( Fél adagból sütöttem azt írom le)  tészta:25 dkg finomliszt,  1 felvert tojásnak a fele a másik felével kentem a tésztát, fél kk. só, 1,5 evőkanál cukor,  3 evőkanál étolaj, 1 dkg friss élesztő, fél csomag vaníliás cukor, 1,5 dl tej, töltelék: 25 dkg tehéntúró, 25 dkg főtt áttört krumpli,  fél csomag vaníliás cukor, 10 dkg cukor, 1 dl tejföl, 1 db tojás, 2 tk. szárított kapor.

 Tányéron  kóstolásra várva..

Elkészítése:  Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalót a már felfutott élesztővel együtt és bedagasztottam a tésztát. Letakarva hagytam duplájára kelni. Közben megpucoltam felkockáztam a krumplit kevés sóval és puhára főztem , leszűrtem áttörtem és hagytam hűlni. A túrót áttörtem  hozzákevertem a kihűlt krumplit és a többi hozzávalót. A megkelt tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam és vékonyra kinyújtottam  igyekeztem a tepsi méreténél nagyobbra nyújtani, tepsit olajjal kikentem és beletettem a tésztát  tölteléket belekanalaztam és  ráhajtottam a  tészta széleit. Addig pihent még  a sütőt előmelegítettem, ezután a tésztát tojással lekentem és  sütőbe tettem ahol 200 C fokon 25' sütöttem. Mikor kivettem  kevés víz és vaníliás cukor keverékével lekentem a tésztát  és letakartam kis időre  egy tiszta törlővel( ezt a műsorban láttam)😋 

Jó étvágyat kívánok!

5 megjegyzés:

teller-cake írta...

Éva, ez igazán fenségesen néz ki, szuper!

Tiffanylda írta...

Nagyon guszta! Nem hallottam még túrót krumplival keverni, ki fogom próbálni! Köszi!:)

Éva írta...

teller-cake köszönöm.
Tiffanylda köszi. Eddig én sem készítettem ezt a változatot de megéri kipróbálni mert nagyon finom, Sok sikert váljon egészségetekre!

Katalin írta...

Nagyon guszta lett, és biztos finom is. Emlékszem, én is láttam a kisgyőri műsorban ezt a bélest. Szép lett amit sütöttél 😊.

Éva írta...

Köszi Katalin nagyon finom örülök hogy végül elkészítettem:) Már ezt a műsort is láttam kétszer és mindig megjegyeztem hogy még mindig nem sütöttem meg pedig nagyon tetszett első látásra is!