2021. május 3., hétfő

Cukros briós

 

Hozzávalók 5 darabhoz: 20 dkg finomliszt, 5 dkg rétesliszt, 1 dkg friss élesztő, csipet só, 1 tk. vaníliacukor, 2 evőkanál cukor, 1,5 dl langyos tej, 2 dkg olvasztott margarin, 1 tojássárgája.

🌷

Elkészítése:  Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt  hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalót a már felfutott élesztővel és a maradék tejjel bedagasztottam a tésztát közben  hozzá dagasztottam az olvasztott margarint is. Letakarva hagytam duplájára kelni.  A tésztát  kiborítva a gyúródeszkára  átgyúrtam és feldaraboltam   egyenként rúdnak megformáltam és feltekertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol még 15' pihentettem  ezután  langyos tejjel átkentem és cukorral  megszórtam. Előmelegített sütőben 180 C fokon 25' sütöttem😋 Kakaóval finom vacsoránk lesz!

Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

teller-cake írta...

Igazán helyesek lettek, én is nagyon szeretem. :-)

Katalin írta...

Nagyon szép magas briósokat sütöttél, jó étvágyat majd a vacsorához!

aranyos fodorka írta...

De rég sütöttem ! De ez is olyan tészta-féle, amiből egy személyes adagot nem lehet készíteni. Aztán másnap, harmadnap meg már nem jó annyira, mint frissen.

Éva írta...

teller-cake köszi!
Katalin köszönöm !
aranyos fodorka azért én megkísérelném a helyedbe esetleg ennek a mennyiségnek a felével, ha igazán szereted:)