2021. május 16., vasárnap

Mézes- vaníliás keksz

 Az itt talált recept mennyiségének a  feléből készítettem   azt írom le😊


Hozzávalók: 20 dkg liszt, 7,5 dkg porcukor, 1 teáskanál méz, 1 csomag vaníliás cukor, 1 db tojássárgája, 12,5 dkg vaj/margarin,  tészta szórására :kristálycukor./33 db lett /

🍪

Elkészítése:  A hozzávalókból sima tésztát gyúrtam  amit  hűtőbe pihentettem 1 órát. Ezután  kinyújtottam kb. 3 mm vastagra és kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  és kristálycukorral beszórtam a tetejét. Előmelegített sütőben 200 C fokon 7-8' sülési ideje. Mikor  teljesen kihűlt  a keksz akkor  gőz fölött megolvasztottam az étcsokoládét kevés olajjal és ebbe mártottam bele félig ezután ismét sütőpapíron hagytam kicsit dermedni de  mielőtt teljesen megdermedt volna kevés kókuszreszeléket szórtam rá.😋(Nagyon ízlik  a tésztája  lekváros linzernek készítem legközelebb!)

Jó  falatozást kívánok !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szépek lettek, egy cukrász sem tudna szebbet sütni 😀. És biztos nagyon finomak is.w

Éva írta...

Köszönöm Katalin valóban nagyon finom volt.

Okki írta...

Bármikor jöhetnek az ilyenfajta kekszek, szeretjük. :)

Éva írta...

Okki köszi!