2021. július 25., vasárnap

Sajtos krumpligolyók

Napilap receptjét teszteltem, bár  ehhez hasonló már szerepel a blogomban mégis általában mindegyik kicsit más/  de csak az összetételét illetően, mert abban egyformák hogy mindegyik nagyon finom! Azt írom le amiből most  kipróbáltam és ebből 10 db lett:)


 Hozzávalók: 1 db kb. 10 dkg krumpli, 6 dkg reszelt sajt,  petrezselyem zöldje , só, őrölt bors, 1,5 evőkanál liszt, 1 db felvert tojásnak a fele,  zsemlemorzsa  a golyók forgatásához,  olaj a sütéshez.

🌺

Elkészítése: Krumplit megpucoltam feldaraboltam és kevés sóval  puhára főztem.  Megfőtt krumplit leszűrtem és villával áttörtem. Sajtot / ami nálam trappista volt/ nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem és a kihűlt krumplihoz tettem  apróra vágott petrezselyem zöldjét , tojást, és a fűszereket is hozzátéve összedolgoztam a masszát.  Kis golyókat formáltam amit zsemlemorzsában megforgattam és forró bő olajban  készre sütöttem😋  Nálunk most  bableves után ez volt de akár húspótlóként  is nagyon finom lehet!

Jó étvágyat kívánok!

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszták lettek, és ahogy nézem, nagyon finomak lehettek!
Nálunk is kicsit hasonló készült, előbb-utóbb jön majd 😃.

aranyos fodorka írta...

Én ezt krumpli-fasírtként ismerem és főzelék feltétnek is készítettem már. Jó.

Tiffanylda írta...

Valójában sajtos krokett, nem?:) Sajttal még nem készítettem, kipróbálom, köszi!

Éva írta...

Katalin köszi, jók ezek az egyszerű akár kevés megmaradt hozzávalók felhasználásával is elkészíthető harapnivalók.
aranyos fodorka bármi is legyen a neve de finom és akár feltétnek , vagy csak magában is finom tud lenni.
Tiffanylda utólag jöttem rá hogy már ezt is régebben ilyen formában elkészítettem bár abban petrezselyem nem volt. Nagyon finom volt, sok sikert és váljon egészségetekre:)

Évi - Ízek és utazások írta...

Nyamm! De finom lehet! :)Én maradék rizzsel csináltam hasonlót.

Gerdi írta...

Igazán finom lehet, bármi is legyen a neve. A krumpli is, a sajt is nagy kedvenc, így jöhet. Akár csak egy kis joghurtos mártogatóval! :-)

Éva írta...

Évi kösz finom volt, rizzsel is jó lehet!
Gerdi köszi finom volt. Gondoltam én is valami mártogatósra de aztán maradt csak natúr.