2021. október 18., hétfő

Diós búrkifli leveles tésztával

Az idén eddig nem sikerült dióhoz jutni ( vagy nem volt vagy igen drága )😉 ! Most kaptunk  szerencsére  egyik kedves ismerősünktől , gyors dió törést követően  készítettem is  diós sütit a hétvégére  kevés mennyiségből mert gondolni kell az ünnepekre is 🌲 


Hozzávalók: 25 dkg leveles tészta, töltelék: 10 dkg darált dió, 10 dkg porcukor, 1 db tojás.( 6 db sütemény lett belőle)

🍂

Elkészítése: A mirelit tésztát  szoba hőmérsékleten hagytam felengedni mivel ezek lapokból állnak /3 db lap volt/ egyenként nyújtottam kicsit rajtuk. A tojást kétfelé vettem a fehérjét felvertem habnak közben adagoltam hozzá a porcukrot végül a darált diót kevertem  hozzá. A tészta darabok /téglalapok/ felső részét   tojássárgájával végig kentem a töltelékből középre csíkba  kanalaztam majd az alsó részről kezdve feltekertem. Kétfelé vágtam középen és kissé meggörbítettem. Mikor végeztem az egésszel sütőpapírral borított tepsibe pakoltam  ahol lekentem  a tojássárgájával és kevés darált dió és cukor keverékét szórtam  rá. Előmelegített sütőben 180 C fokon 25' sütöttem.😋

Jó étvágyat kívánok!

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon finom lehetett! Az idén, és már tavaly is bagyon drága lett a dió, így meggondolandó hogy mennyit vegyünk és mihez használjuk.

Éva írta...

Köszi Katalin ezzel valahogy én is így vagyok:)

aranyos fodorka írta...

Szeretem a mirelit leveles tésztát - gyors, praktikus, finom és számtalan variációként készíthető.

Éva írta...

aranyos fodorka én is ezért tartalékolok általában ilyen leveles tésztát mert hamar elkészül bármilyen formában nagyon finom tud lenni:)