2017. május 21., vasárnap

Szilveszteri sütemény

..de nem csak szilveszterre, mert igen finom!
                                                                                     
Hozzávalók:
25 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
12,5 dkg cukor
10 dkg zsír
1 db tojás
1/2 cs. vaníliacukor
tészta felébe 1-2 dkg csokoládé 
🎉
Elkészítése: Hozzávalókat összegyúrtam , bár a recept nem írta 1-2 evőkanál vizet  tettem hozzá hogy jól összeálljon a tészta. Ekkor kétfelé vettem a tésztát és az egyik felébe kb. 2 dkg étcsokoládét reszeltem majd gyúrtam jól össze. Mindkét tésztát kinyújtottam  majd pogácsaszaggatóval (4,5 cm ) kiszaggattam . Sütőpapírral borított tepsibe raktam a világos tészták tetejét cukorral megszórtam  és előmelegített sütőben 180 fokon 10' sütöttem. ( Az első tepsit 10' de a másodiknál elég volt 8') Mikor kihűlt a tészta lekvárral kentem meg és raktam össze párosával őket  ! Nagyon finom !
-Régi szakácskönyvemből választottam kipróbálásra  ahol a cím alatt megjegyzésként ez volt írva:" igen kiadós, jó sütemény". 
                                                                 Jó étvágyat kívánok !

6 megjegyzés:

teller-cake írta...

Aktuális, vagy nem, csábítóan néz ki. 🙂

Timi írta...

Ki fogom próbálni én is ezt a receptet, annyira jól néz ki!

Névtelen írta...

Köszönöm szépen a receptet!Bizony elkészítem én is,jól jön ha rám jön az édesség utáni vágy :-) Ez biztosan eláll dobozban sokáig, igaz?

Éva írta...

teller-cake köszi!
Timi örülök hogy tetszik, gondoltam rá hogy még mogyorókrémmel kenve is milyen finom lehet? Köszi!
Emőke egészségetekre, nálunk kb. 1 hétig volt dobozba onnan falatoztuk és nagyon finom!

Viktor írta...

Kedves Éva!

Ez a recept aszódi nagymamámnál gyerekkorunk kedvenc "ragasztósa" - így hívtuk. Szabadna megtudni a 1961 - es receptkönyv pontos címét, hátha több gyerekkori emléket találunk benne?

Köszönöm.

Éva írta...

Viktor örülök hogy kedvenc édességed jutott eszedbe erről a süteményről. Ennek a receptes könyvnek a pontos címe "Népszerű ételek" lehet hogy ez egy összeszedett receptgyűjtemény (Néplap Lapkiadó Vállalat adta ki)