2021. október 14., csütörtök

Gyömbéres, fahéjas keksz

Sok ehhez hasonló ízesítésű kekszet elkészítettem már  most  az   egész mennyiséget begyúrtam de mivel soknak találtam ezért a fele mennyiséget  zacskóba tettem és mélyhűtőbe raktam itt  vár legközelebbi felhasználásig 😊


Hozzávalók: 18 dkg cukor, 17 dkg margarin, 8 dkg méz, 1 db tojás, 1 cs vaníliás cukor, 26 dkg liszt, 1 tk. szódabikarbóna, csipet só, 1 tk. őrölt fahéj, 4 gr. őrölt gyömbér, 1 mk. őrölt szegfűszeg.

🍂

Elkészítése: A kétféle cukrot és a margarint  kikevertem hozzátettem a tojást és a mézet  ezzel is összekevertem. Ezután  hozzátettem a többi hozzávalókat és összegyúrtam sima tésztának. Kisebb golyókat formáltam belőle amiket sütőpapírral bélelt tepsibe raktam kicsit ellapítottam és  egymástól távolabbra tettem  mert kissé ellaposodnak sülés közben( Bár én is úgy pakoltam mégis  összenőttek) Előmelegített sütőben 180 C fokon 12' az ajánlott sütési ideje amit én most 15' módosítottam😋 Tepsiben hagytam kihűlni csak ezután tettem  dobozba:)

📍Nem tudom hogy közületek valaki járt már úgy hogy egy receptet kétszer választ  próbasütésre és csak akkor jön rá mikor már elkészítette és beírta a blogba? Na én most ezzel így jártam de ez a második jobban sikerült😍( Most egy igazán ropogós keksz lett  aki ezt a fajtát szereti ajánlom sütésre!)

Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

Katalin írta...

Így azt hiszem még nem jártam, de hogy majdnem teljesen ugyanolyan ételt raktam már fel, olyan már volt 😊. De kétszer teljesen ugyanolyat nehéz csinálni 😀.
Nagyon jól hangzik, amit sütöttél, és szépek is lettek. Egy gyömbéres kekszet én is kinéztem már, de még csak várólistán van. Kandírozott gyömbért viszont csináltam tegnap, ugyan nem sokat, de a felét már majdnem megettük este 😋. Nagyon szeretjük.

Éva írta...

Katalin most nálam is bebizonyosodott hogy kétszer nem lehet ugyanolyan:-)) A keksz nagyon finom lett így ropogós változatban is , köszi. Kandírozott gyömbér finom lehetett eddig én csak narancsot és citromot kandíroztam, lehet hogy megpróbálkozom vele legközelebb:)