2022. június 7., kedd

Nincs jobb nálam ( olcsó, kitűnő sütemény)

Régóta tervbe van ennek a süteménynek az elkészítése,  amit egy régi szakácskönyvemben találtam. Most  jött el a próbasütés  ideje  annyit korrigáltam rajta hogy a megadott mennyiségből elég nagy adag lett volna kettőnknek  ezért  csökkentettem rajta és  azt írom le😊 


Hozzávalók: tészta:30 dkg liszt, 1 tk sütőpor, 8 dkg cukor, 1 egész tojás, 1 púpos evőkanál sertészsír, 1 tk. vaníliacukor, kb. 2 dkg étcsokoládé reszelve,  kevés tej  ,  +bármilyen lekvár, tészta  kenéséhez:  1 tojás,  kevés darált dió, kisült tészta szórására : vaníliás porcukor

🌺

Elkészítése:  Tészta hozzávalóit tálba  pakoltam és annyi tejjel  gyúrtam össze amivel jól nyújtható tésztát kaptam / nekem kb. fél dl tejre volt szükségem/. Két felé vettem a tészta mennyiséget és egyenként  kinyújtottam/ 20x26 cm nagyságra/ az első lapot  sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam  megkentem baracklekvárral és  másik tésztalapot rátettem . Tészta tetejét felvert tojással lekentem  majd darált dióval beszórtam és előmelegített sütőben 180 C fokon 20' sütöttem. Mikor kivettem a sütőből vaníliás porcukorral beszórtam. Hagytam hűlni  ezután feldaraboltam😋

Jó étvágyat kívánok!

5 megjegyzés:

Verus írta...

Ez nagyon finom lehet, minfenképp ki fogom próbálni. Köszi a receptet Éva!🙂🙂❤

teller-cake írta...

Nagyon jó a neve, eladja magát! :-DD

Katalin írta...

Nekem is nagyon tetszik a neve, úgyhogy csakis finom lehet 😃😄!

Kánya Andrea írta...

Úgy szeretek ide jönni hozzád!
Csak nézelődni, közben meg folyik a nyálam...

Éva írta...

Verus örülök hogy tetszik, váljon egészségetekre!
teller-cake legalábbis felhívja magára a figyelmet:)
Katalin köszi finom :)
Andrea ennek örülök, csak közben nehogy félrenyeljél😃 !