2022. november 10., csütörtök

Vizes kifli Katalin blogjátékára !

Katalin blogszülinapja  alkalmából  "Mindennapi kenyerünk" címmel játékra buzdít minket . Régi receptemet szeretném elküldeni   erre az alkalomra  ami nem éppen kenyér de nekünk a mindennapi péksüteményünknek számít ami olcsó és nagyon finom!

 Hozzávalók 6 darabhoz :30 dkg liszt, 1 kk. só, 1 dkg. élesztő, 1/2 kk cukor, 1/2 dl étolaj, 1,5 dl langyos víz. Szórásra köménymag és só. 

🍂

Elkészítése: Kevés langyos vízbe morzsoltam az élesztőt cukrot tettem bele és kevés lisztet hagytam felfutni. A liszthez adtam a többi hozzávalóval együtt a megkelt élesztőt és bedagasztottam. 45' pihentettem a tésztát majd enyhén lisztes deszkán átgyúrtam és 6 egyenlő részre próbáltam vágni amit egyenként kinyújtottam feltekertem és formáltam kiflinek. Letakartam és ismét 45' pihentettem. Ezután egy lábasba vizet tettem fel forrni amibe 1 mk cukrot tettem és a kifliket kettesével ebbe a/ forrásban lévő/ vízbe tettem bele  pár másodpercig  csupán annyira hogy vizes legyen minden része , sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam egy sütőlapát segítségével. Mikor  elkészültem az egésszel megszórtam köménymag  és só keverékével  majd  előmelegített sütőbe 200 fokon 25' sütöttem. 
Nagyon finom külsőleg ropogós belül puha !😋
Jó étvágyat kívánok!

Köszönöm a játék lehetőségét és kívánok sok jelentkezőt   hozzá!

2 megjegyzés:

Katalin írta...

Örülök hogy jössz játszani, teljesen beleillik a témakörbe 😊. Finomak lehettek, a házi mindig jobb 😊. Várom a folytatást, ha lesz még kedved küldeni, szívesen fogadom....

Éva írta...

Katalin még kiválasztottam amit küldök majd :) Ez a kifli nagyon finom , köszi!