2022. november 8., kedd

Karácsonyi mézeskalács

Próbasütést követtem el   bár több ehhez hasonló receptet kipróbáltam már.  Most mégis hajtott a kíváncsiság  hogy ez milyen, megérte a próbát mert finom lett. Egyik délután összeállítottam másik nap pedig kisütöttem😉( A díszítést most mellőztem )


Hozzávalók:/ fél adaghoz/ 12,5 dkg porcukor, 5 dkg méz, 3 dkg margarin, 25 dkg finomliszt, 1 mk. szódabikarbóna, fél citrom reszelt héja, 1 tk. mézeskalács fűszerkeverék,  csipet só, 1,5  tojás,

🌲

Elkészítése: Edénybe tettem a porcukrot és a mézet  kis lángon melegítettem addig még megolvadt. Levettem a tűzhelyről hozzátettem a margarint és addig kevertem még  az is felolvadt majd hagytam hűlni. Lisztet  átszitáltam  hozzátettem a sót, szódabikarbónát , reszelt citrom héját és a mézes fűszerkeveréket. A tojást  kicsit felvertem és a mézes  keverékhez tettem majd a lisztes keverékkel összegyúrtam a tésztát. Fóliába csomagolva  éjszakára hűtőbe tettem. Másnap a tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán 2-3 mm vastagra nyújtottam és lisztbe mártott formákkal kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam és  előmelegített sütőben 180 C fokon 10' sütöttem.  Tepsiben hagytam hűlni. Nagyon jó a tésztája  gyúrni  is és kóstolni is😋/ Ebből a mennyiségből nekem 45 db  lett /

Sok sikert és jó étvágyat kívánok hozzá!


3 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szépek lettek! Akkor nálatok már finom karácsonyi illatok, ízek lengik be a konyhát 😊.
Így nem tudom fejből pontosan, de hasonlít az én jól bevált mézes receptemhez 😁.

aranyos fodorka írta...

karácsonyhoz közeledve, elmentem a receptet. Talán készítek én is, egyszerűnek, jónak tűnik.

Éva írta...

Katalin köszi és nagyon finom. Sok receptet próbáltam már de ez most elnyerte a tetszésemet.
aranyos fodorka csak ajánlani tudom mert finom, sok sikert váljon egészségedre!