2024. február 1., csütörtök

Sós ropogós ( olcsó, finom )


Hozzávalók fél adaghoz: 27 dkg liszt, 8 dkg sertészsír, 1 dkg friss élesztő, kevés tej, só, tészta kenéséhez: 1 db tojás.

🌸 

Elkészítése:  Kb. fél dl tejet langyosítottam  amibe belemorzsoltam az élesztőt.  Kimért lisztet a zsírral összemorzsoltam  hozzá tettem az élesztős tejet és annyi sót amitől jó sós lett  csipet tésztát megkóstolva. Sima tésztának összegyúrva   1 órára hűvös helyre tettem. Ezután enyhén lisztes gyúrótáblán ujjnyi vastag téglalap formára nyújtottam és derelyevágóval kis ujjnyi széles  csíkokat vágtam olyan hosszút hogy a tepsi rövidebb oldalát végig érje. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  felvert tojással lekentem és előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütöttem😋 

Jó étvágyat kívánok !

6 megjegyzés:

Katalin írta...

Ez valóban nem egy drága ropogtatni való, de annál finomabb lehet!

Gizi írta...

Nagyon finom ropogóst sütöttél, és milyen egyszerű tészta.... Jó ropogtatást kívánok kedves Éva.

aranyos fodorka írta...

Nálunk is van hasonló (öcsém kedvence volt):
60 dk. liszt 20 dk. ZSÍR !! (vajjal, margarinnal nem jó!)
2 cs. sütőpor 1 nagy poharas tejföl
2 tojás sárgája 1 evőkanál só
Összegyúrni, kisujj vastagságúra nyújtani, tetejét a megmaradt tojásfehérjével megkenni, köménymaggal (esetleg más magokkal) megszórni, csíkokra vágni, sütni.
Megenni.
Majd egy újabb adagot készíteni, mert az első túl gyorsan elfogyott….

Éva írta...

Katalin köszi, így ahogy mondod olcsó és ropogós !
Gizi köszi, azért óvatosan ropogtatok😊
aranyos fodorka ennél a receptnél is írták hogy zsírral jobb. A leírt recept is jól hangzik biztos finom, jó nagy adag süthető belőle!

teller-cake írta...

Milyen egyszerűnek és gyorsnak látszik, szuper ötlet!

Éva írta...

teller-cake köszi, egyszerű gyors és még finom is !