2011. június 30., csütörtök

Meggyleves


Hozzávalók:  50 dkg. kimagozott meggy,( friss gyümölcsből , fagyasztottból vagy befőttből is lehet), 10 dkg. cukor, kevés  só, fahéj, darabka  citromhéj, 1 dl tejföl, egy evőkanál liszt.
💢
Elkészítése:  a meggyet 1,5 liter kevés sóval , cukorral, citromhéjjal és fahéjjal ízesített  vízben 2-3 percig főzöm, majd a tejfölben simára kevert liszttel besűrítem. Néhány percig forralom még .
 Melegen vagy hidegen tálalom.  
                                  Jó étvágyat!                                    

4 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Azért látom nálad is előkerültek a meggyes receptek! :)
Épp a minap mondtam a kisebbik lányomnak, hogy kellene egy finom meggylevest készítenünk.

Éva írta...

Tücsök Bogár: annyi oldalon láttam és csak a nyálam folyt így már csináltam én is.

Sviro (Ildi) írta...

A héten elkészítettem, a párom odáig volt érte :) Most készül a következő adag :)
Köszönöm az ötletet és a receptet!

Éva írta...

Sviro(Ildi) örülök hogy ízlett, egészségetekre! Ha kevesebb vizet teszel a meggyre ezzel a habarással csinálod finom szósz hús egy kevés krumpli mellé. Egyszer próbáld ki nagyon finom.Ma éppen ezt csináltam és csak kevés krumplival ettem de jó sokat! Nagyon szeretem!