2011. június 17., péntek

Sóskamártás



Hozzávalók: sóska, kevés olaj, só,   1 db tojás, 1 kis doboz tejföl, kevés cukor. 

🌷

Elkészítése: a sóskát alaposan váltott vízzel megmosom a vastagabb szálakat kivágom. Kevés olajat teszek az edénybe amire ráteszem a sóskát és lefedem . A párában teljesen összeesik, ezután  1 db tojást 1 tejfölben elkeverek és ráöntöm a sóskára  majd ízesítem sóval és  cukorral. (Nagyon finom sós vízben főtt hasáb krumplival,  és jelen esetben csíkokra vágtam  fél  csirkemellet és ételízesítős vízben megfőztem.)

Jó étvágyat!

12 megjegyzés:

Marti M írta...

Ez érdekes. Mártást még nem ettem, azt hiszem nem is hallottam róla, viszont sóskalevest ettünk régebb. Őseim készítették.

Éva írta...

martinelli: érdekes sóskalevest nem szeretem, annál inkább ezt a szószt!

Marti M írta...

Kedves Éva!
Mivel a nálad látott receptek nagy része a mi étrendünkön is szerepelt/szerepel, kérni szeretnék tőled valamit. Gyerekkoromban nagy divat volt a TV szelet, vagy más néven a televíziós szelet. Nem kapom sehol a receptjét, pedig isteni finom. Ez egy 3 lapból álló krémes süti. Az alsó és a felső lap egy enyhén kakaós keményebb, kb fél centi vastag lap, a középső egy sárga, 2 ujjnyi vastag, puha lap (azt hiszem piskóta). A krém egy fehér krém, lehet valami grízes, citromos. A tetejére csokiöntet kell. Nem rémlik neked? Nem ismerős?

Éva írta...

martinelli: a sütemény neve nem ismerős, de lehet hogy más néven ismerek ehhez hasonlót, megnézem a receptjeim között, majd szólok neked.Ahogy leírtad úgy ismerős maga a sütemény, és valóban 2 lap és középen piskóta amit én is ismerek.

Marti M írta...

Éva, nagyon köszönöm, hátha sikerül megtalálni. Csak nyugodtan, amikor időd engedi.

Marti M írta...

Megtaláltam, igaz kép nélkül, de ez lehet az:

http://www.finomreceptek.hu/sutemeny-receptek/tv-szelet-recept

http://www.sutigyar.hu/recept/tv_szelet

Ezeken nincs csokimáz, de mi csokimázzal ettük.
Kedves Éva, bocsi, hogy zavartalak, sokat kerestem, nem találtam, de most egyből előjött.

Ha megtalálod a tiedet, azt is érdeklődéssel várom, mert inkább szeretnék egy bevált receptet egy olyan profitól, mint te.

Puszi.

Éva írta...

martinelli: megtaláltam amire gondoltam, a sütemény neve átalakult, mivel régi recept és leszakadt a széle a papírnak már régen így elneveztem Erzsike süteménynek mivel ő adta a receptet. Beírtam de csak piszkozatba, ha megsütöm lefotózom meglátod majd.
/megnéztem amit jeleztél, hasonló az enyém is de mégsem ua./

Marti M írta...

Várom! Azt hiszem én is meg fogom sütni, mert ez is nosztalgiás kategória. Nagyon kíváncsi vagyok a tiedre. Egyébként nekem is van olyan sütireceptem, ami a tulajdonos nevét viseli. :)

m.k. írta...

a dédnagyanyám kertjében volt sóska, nagyon finom volt nyersen is. DE a mártás finom savanykás íze... klassz

m.k. írta...

a dédnagyanyám kertjében termett sóska, nyersen is nagyon finom volt.. de mártásnak is, tényleg nosztalgiázom, de főzök, mihelyt a piacon kapok egy kis sóskát

Emoke írta...

Sóskamártááás imádom!! Húúú sóskalevest ettem nemrég, fel is teszem, ha megtalálom a képet!! :D Azt is imádom. :D

Éva írta...

m.k.: azért nyersen elég savanyú az íze!
Bence/Emoke: örülök hogy szereted a mártást, érdekes a levest nem szeretem!