2012. február 10., péntek

Megunhatatlan krumplis perec

                                                                                                                                    
                                                                                 
Hozzávalók: 2-3 db krumpli, /akár maradék püré/, 30 dkg liszt, 1 dkg. élesztő, só, 1 tojás. Sütéshez olaj. 
🌸
Elkészítése: A krumplit megpucolom  kockára vágva kevés sós vízben megfőzöm. A krumpli levet nem öntöm ki, ezzel dagasztom be majd a tésztát. Az élesztőt kevés langyos vízben   megfuttatom majd a liszthez adom az áttört krumplival együtt hozzá teszem a tojást is és annyi langyos krumplilével dagasztom be hogy  jó nem túl lágy tészta legyen. Letakarva hagyom hogy a duplájára  keljen.  Kiöntöm a tésztát  lisztes deszkára, hosszúkásra formálom és késsel csíkokat vágva megsodrom és összefogom perec formára. Forró olajban  először fedő alatt majd a  perecet megfordítva,  fedő nélkül  készre sütöm. Vaníliás porcukorral meghintve  lekvárral nagyon finom.
Jó étvágyat  kívánok !
*
  Köszöntelek  blogom új olvasója @ndre@  !
 

12 megjegyzés:

Márti írta...

Ez jó lehet! krumplis tésztából még nem sütöttem.

trollanyu írta...

Ez olyan, mint a krumplis fánk, azt nagyon szeretem, édesen sósan egyaránt:)Jól néznek ki.

Panna írta...

Krumplis pacsát is szoktál csinálni? Az is elég hasonló alapanyagokból készül. Ja találd ki mi volt a jelem az oviban :)

RaMary írta...

Köszönöm a recit, ki is próbálom hamarosan!

Seffer Lilla írta...

Tényleg szuper!

Vicuska írta...

Évuska, jól jellemezted, megunhatatlan! :)

Gerdi írta...

Hasonló a krumplis fánkhoz. De rég sütöttem! Karikára vágtam, közepét kilyukasztottam, s úgy sütöttem olajban.

Éva írta...

Márti: Egyszer próbáld ki nagyon finom!
trollanyu: Nagyon finom! Köszi!
Panna: Azt amit kérdezel a pacsát nem tudom mi az lehet hogy ismerem csak más néven. Szerintem a jeled a perec volt?
RaMary: Majd meglátod milyen finom!
Lilla: Köszi!
Vicuska:Legalábbis én nem tudom megunni!
Gerdi:Krumplis fánkot még nem csináltam, de szerintem ez a tészta is megfelel.Ezt a perecfélét Édesanyám így sütötte mindíg.

tücsi írta...

Még krumplisból nem készítettem, de jó lenne megpróbálni. Így látszatra, és leírva, nem lehet rossz:))))

Éva írta...

tücsi: Egyszer próbáld ki nagyon finom!

Andrea írta...

Köszönöm :-). Van mit bepótolnom, jövök ám sűrűn :-).

Éva írta...

@ndre@: Amikor van időd gyere, szeretettel várlak!