2012. október 6., szombat

Birslekvár / téli napokra

Nagymamis blogján láttam meg a napokban amihez kedvet kaptam hogy elkészítsem. Eddig ezt  a módszert nem ismertem birsalma sajtot szerettem volna de úgy gondoltam hogy ez egyszerűbb és kiadósabb is.
                                                                           
Hozzávalók: 2 kg. birsalma, 1/2 kg. cukor, mk. fahéj, 2 db szegfűszeg,1 ek. citromlé.
Elkészítése:  A birsalmát jó alaposan megmostam majd feldaraboltam . Edénybe tettem  annyi vizet tettem rá ami éppen ellepte és 1 ek. citromlevet. Így főztem addig még az alma teljesen megpuhult, ezután  turmixgéppel összezúztam. Mérni nem mértem le  a birset pucolás után így 1/2 kg. cukrot tettem  a leturmixolt péphez , annyit változtattam hogy tettem bele 2 db egész szegfűszeget és kevés fahéjat. Így főztem még  tovább amíg nem sűrűsödött be kellően. Ezt a tányérra  csepegtetős módszerrel lehet ellenőrizni. Ezután üvegekbe tettem majd száraz dunsztba másnapig. Közben természetesen kóstolgattam , nagyon finom íze lett a fűszerektől!!
Téli napokra!

5 megjegyzés:

Seffer Lilla írta...

Csak a birssajtot kóstoltam, de így is finom lehet!

Adrienn írta...

Én is a birsalma sajtot imádom, lekvárt még nem ettem, de biztos finom!

María írta...

Én a birsalma ízét fűszerek nélkül is imádom, isteni lehet ez a lekvár!!

Hankka írta...

Nagyon jó, valóban egyszerűbbnek tűnik a sajtnál, és nagyon fincsi lehet! :)

Éva írta...

Lilla: Eddig én is csak birsalma sajtot ettem de hidd el ez is nagyon finom. Reggel mikor pakoltam el annyira jó sűrű a lekvár!
Adrienn: Nagon finom!
Maria: Nagyon finom és gondoltam kompótba is szoktam tenni fahéjat ezért tettem ebbe is nagyon jó lett!
hankka: Nagyon finom! Könnyen elkészíthető és ahogy számoltam ez a mennyiségű lekvárom 500 Ft.-ba van.