2013. július 4., csütörtök

Citromszörp nyersen 🍋/nemcsak téli napokra/

                                                                           
Hozzávalók:  1/2 kg. citrom, 40 dkg. cukor, 1/2 l. víz, kevés szalicil.
🍋
Elkészítése: A citromot jól megmostam megtörölgettem  majd levét kicsavartam  szitán átszűrtem. Nagyobb befőttes üvegbe öntöttem   hozzátettem a cukrot és a vizet elkevertem hogy oldódjon a cukor és  késhegynyi szalicilt tettem hozzá. Összekevertem az egészet és üvegekbe öntöttem. A citrom héját lereszeltem 2 ek. kristálycukorral összekevertem és üvegbe pakoltam jó lesz süteményhez. Az üvegekre  először átlátszó fóliát  tettem és úgy csavartam rá a tetőt. A nagy melegben  jó hideg vízzel vagy szódával finom hűsítő ital lesz. Ha elfogy majd keverek másikat.(A 1/2 kg. citromból ez a két üveg és még kb. 1,5 dl lett)
Egészségünkre!
                            *                                
Szeretettel köszöntöm  blogom új  követőit:Meleg Tímea, Laci, Ancika ésTi ketten akik az elmúlt hetekben csatlakoztatok a rendszeres olvasói körömhöz!
                                                                            

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez nagyon jó ötlet!Még a héten elkészítem!

teller-cake írta...

Nagyon szuper ötlet!!! A férjem nagy citrom-imádó, tutira szeretné! :)

Csigabige írta...

Szeretem a citromos dolgokat, úgyhogy ezt mindenképpen ki kell próbálnom! :)

Névtelen írta...

Évikém alig van internetem, most ezt a bejegyzésedet meg tudom nézni.
Melegben szuper a finom citrom( télen is a teába) úgyhogy köszönöm a receptet és a sokoldalúságod, hogy mindig mutatsz valami újat....

Györgyi írta...

Remek ötlet ! Még sosem készítettem citromszörpöt, pedig imádom :)

Éva írta...

Patrícia sok sikert hozzá egészségetekre!
teller-cake köszi, ha férjed szereti a citromosat akkor ne habozzál próbáld ki!
Csigabige örülök hogy tetszik, egészségedre!
Emőke örülök hogy benéztél és hogy tetszik neked is!Köszönöm!
janka kovács köszi, akkor itt az ideje!:)