2014. február 27., csütörtök

Omlós kelt kalács

                                                                                 
Hozzávalók: tésztához: 30 dkg. liszt, 1 dkg. élesztő, 1/2 dl langyos tej, 1 db tojás sárgája, 2 dkg. zsír, 5 dkg. margarin, 7 dkg. cukor, csipet só, sz.sz. tejföl. töltelék: 15 dkg. darált mák, fél citrom reszelt héja, 8 dkg.  cukor. 
🌸
Elkészítése: Belemorzsoltam a  langyos tejbe az élesztőt kevés cukrot tettem hozzá és felfuttattam. A lisztbe elmorzsoltam a zsírt és a margarint hozzátettem a tojás sárgáját pici sót a megkelt élesztőt  és annyi tejfölt amivel jól összetudtam állítani a tésztát/nekem kb. 1 dl tejfölre volt szükségem/. Letakarva pihentettem egy órát majd  átgyúrtam és kinyújtottam szögletes formára megszórtam a mák citromhéj és cukor keverékével  majd  a tésztából kimaradt tojásfehérjét felvertem  amit  rákanalaztam a mák töltelékre. Feltekertem  a tésztát és zsírral kikent tepsibe / most egy olyan formába pakoltam amiben szoktam a hosszúkás kenyeret sütni/ tettem. A tésztát megszurkáltam villával és előmelegített sütőben  200 fokon 30' sütöttem. Nagyon-nagyon finom puha tészta!
Jó étvágyat kívánok !

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez gyönyörű,Évi!
Gratulálok!És még mákos is......hmmm:-)

Timi írta...

Nagyon finom lett!!! Elmentettem..:o) Köszi!!!

Györgyi írta...

Húúú, de nagyon jól néz ki :)

Évi - Ízek és utazások írta...

Nagyon guszta! A lencselevesem után megenném, de gulyáshoz is illik. :) Vagy csak úgy magában... Hmm... Finom lehet. :)

Katalin írta...

Jaj de jól néz ki, szívesen falatoznék belőle :-)

Hankka írta...

Csodaszép lett, nagyon guszta! :)

Éva írta...

Emőke örülök hogy tetszik!Köszi!
Timi köszi, örülök hogy tetszik!
janka kovács köszönöm!
Évi köszi, ha korábban szóltál volna küldök:-)
Katalin köszi, én pedig szívesen megkínálnálak!
Hankka köszönöm!