2014. április 7., hétfő

Lottó szelet

                                                                              

Hozzávalók tészta: 20 dkg. liszt, 1/2 cs. sütőpor, 10 dkg. margarin/nekem most fele zsír volt/, 7,5 dkg. cukor, 2 tojás sárgája, reszelt citromhéj.töltelék: bármilyen lekvár, tetejére:10 dkg. cukor, 2 tojás fehérje, 12,5 dkg. darált dió.
Elkészítése: A tészta hozzávalóit összegyúrtam  1-2 ek. tejre lehet szükség hogy könnyebben összeálljon. Két részre vettem a tésztát az egyik felébe 1 tk. kakaót dolgoztam bele.  Kinyújtottam a világos tésztát  megkentem lekvárral, majd rátettem a kinyújtott kakaós tésztát szintén megkentem lekvárral és végül  a tetejére kentem  a felvert tojásfehérjében elkevert cukros-diót.
Ui: Ebből a mennyiségből  gyúrt tésztát egy 20x26 cm. nagyságúra tudtam  nyújtani!

2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Milyen jó kis egyszerű recept!
valamelyik régi szakácskönyvemből emlékszem a névre. Egyszer ki kéne próbálni.

Éva írta...

marisz57 köszi, nekem a szomszédasszonyom adta a receptet!