2014. május 8., csütörtök

Krumpli prósza "Ízőrzők" Kustánszeg

                                                                             
/ Külön jelzem  azt a mennyiséget amiből én készítettem aludttej helyett joghurtot használtam! /

Hozzávalók:
  • 6-7 db krumpli /3 közepes krumpli/
  • 15 evőkanál aludttej /6 evőkanál joghurt/
  • 1 fej vöröshagyma/ kisebb fej vöröshagyma/
  • 2 evőkanál zsír/2 fakanál zsír/
  • 10 dkg. liszt/5 dkg. liszt/
Elkészítése: A krumplit megpucoltam és lereszeltem  a joghurt felét beletettem hogy ne barnuljon meg a krumpli. A hagymát megpucoltam apró kockákra fölvágtam és egy fakanálnyi  zsírban megdinszteltem majd  a krumplihoz tettem a többi joghurtot,  sót ,  lisztet  és az egészet jól összekevertem. Kisméretű tepsit zsírral kikentem liszttel beszórtam és ebbe öntöttem a masszát. A tetejére kevés zsírt olvasztottam és meglocsoltam vele. Előmelegített sütőben 220 fokon 30' sütöttem. A tepsiben megsült prószát négyfelé vágtam  tejföllel  és kevés zöldséggel tálaltam. Nagyon finom érdemes kipróbálni! Szerintem hasonló mint a tócsni, de mégis más !
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Én is ettem ilyesmit, amikor az Őrségben kirándultunk. Isteni finom! :)

Éva írta...

Évi örülök hogy ismered, én most ismerkedtem meg vele de szerintem gyakran fogunk ezután találkozni:-)) Ízlik!