2014. július 23., szerda

Paradicsomos tésztaszósz téli napokra

                                                                                   
Hozzávalók:  2 kg paradicsom, 1 db vöröshagyma, 2 cikk fokhagyma,1 szál zeller zöldje,  2 mk. bazsalikom, őrölt bors, só, csípős paprika.
🍅
Elkészítése: Paradicsomot megmostam majd forró vízbe mártogattam egyenként és a héját lehúztam feldaraboltam. A vöröshagymát megtisztítottam és felkarikáztam a fokhagymát összezúztam. Paradicsomot a kétféle hagymával  egy fazékba öntöttem rászórtam a fűszereket és összekevertem. Lassú tűzön  időnként megkeverve 1,5 óráig főztem. Összeturmixoltam és  előzőleg előkészített kis üvegekbe pakoltam amiket betakarva 2 napig hagytam száraz dunsztba. Ezután cicomáztam  és tettem téli szálláshelyükre.:-))
Forrás: Nők Lapja Konyha  kicsit változtattam és kevesebb mennyiségből készítettem !( Azt írja az újság hogy télen csak melegíteni kell és mehet a tésztára!)
Házilag készített mindig jobb !


5 megjegyzés:

Gerdi írta...

Éva, nagyon szorgoskodsz:-) Ez csak jót jelenthet:-)
Nagyon tetszik ez a recept, én is fogok készíteni. A gyerekek nagy paradicsomszósz-rajongók.

Csigabige írta...

Fincsi lehet! Jónak tűnik! Remélem jobban vagy! Sok kitartást!

Katalin írta...

Látom nagyban megy a befőzés nálatok :-) Ezek szerint már jól vagy, ami nagyon örvendetes dolog!
Szépek lettek az üvegeid! Vagyis ami benne van :-)

Kati írta...

Bizony jól jön télen :)

Vicuska írta...

Nagyon jó ötlet!