2014. augusztus 12., kedd

Felhőszelet

                                                                             
Hozzávalók: 3 db tojás, 28 dkg cukor, 1,5 dl tej, 1 citrom reszelt héja, 1 cs vaníliás cukor, 28 dkg. liszt, 1/2 cs sütőpor, 1 púpos evőkanál kakaópor. Zsír a tepsi kenéséhez
😉
Elkészítése: A cukrot   3 tojás sárgájával jól kikevertem majd hozzátettem a vaníliás cukrot és a citrom reszelt héját. Ezután öntöttem hozzá a tejet  összekevertem majd a tojás fehérjét kemény habnak felvertem és felváltva tettem a tojásos masszához a tojás habját és a liszt-sütőpor keveréket.  Az egészet jól kikevertem és zsírral kikent tepsibe pakoltam kanalanként a masszából úgy hogy a  massza felébe belekevertem a kakaóport és váltakozva tettem a világost és a kakaóst egymás mellé. Ettől lett tarka. Előmelegített sütőben 200 fokon 20' sütöttem. Mikor elkészült egyből kiborítottam deszkára visszafordítottam majd hagytam kihűlni.  Pogácsa szaggatóval szaggattam félhold formákat. Kevés porcukorral szórtam meg. Nagyon finom/piskóta jellegű/ könnyen elkészíthető !😋
Ui: Csupán  pici megjegyzés: Különböző újságokban általában rácsodálkozom a más által készített süteményekre és közben ez a recept egy legalább 30 éve polcomon meglévő szakácskönyvben  várt hogy rátaláljak!
Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

Gerdi írta...

Igencsak mutatós és finom ez a süti! A régebbi szakácskönyvek igazi kincseket rejtenek:-)

Éva írta...

Gerdi örülök hogy tetszik. Annyi féle fajta újságban matatok és közben itt vannak a jó szakácskönyvek!