2014. szeptember 24., szerda

Burgonyafánk

                                                                                

Hozzávalók: 25 dkg. főtt áttört burgonya, 25 dkg. liszt, 2 dkg. élesztő, 1 db tojás, 1 evőkanál olaj, sz.sz. tej, 1 ek cukor,  olaj a sütéshez.
😊
Elkészítése: Az áttört krumplit a liszttel elvegyítettem majd a megkelt élesztőt , tojást , olajat  is hozzátettem és annyi langyos  tejjel dagasztottam hogy kelt tészta keménységű legyen.  Ujjnyi vastagra nyújtottam és pogácsaszaggatóval  fánkokat  szúrtam ki. Letakarva 1 órát pihentettem. Ezután forró olajban közepes tűznél  kisütöttem.😋
Ui:Érdekes  hogy majdnem ez a receptem a krumplis perecnél  amit már nagyon régen még édesanyám sütött de úgy hogy saját tapasztalatából állította össze a receptet amikor egyszer megmaradt az ebédnél a krumplipüré./ Ezt a receptet pedig csak most találtam egy szakácskönyvemben!/
Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Monika írta...

Jaj,de finom !!!! nyelek nagyokat..)

Nea írta...

Milyen szép mosolygósak lettek. És az a házi baracklekvár a tetején... nagyon tetszetős.

Csigabige írta...

Fincsi lehet, tetszik! Nagyon szép fánkokat sütöttél! :)

Névtelen írta...

Ez az igazi nagymama konyha,szeretek beülni Hozzád ,de ezt sokszor mondtam már...Évi,gratulálok a gyönyörű fánkokhoz!